Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@08:07:06 GMT

علت اختلاف نظر مراجع تقلید در تعیین روز عید فطر چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۳۱۶

علت اختلاف نظر مراجع تقلید در تعیین روز عید فطر چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در خطبه اول نماز عید فطر در مسجد الزهراء قم، با اشاره به وجوب زکات فطره در این روز گفت: پرداخت زکات فطره یکی از واجبات روز عید بوده که بر عهده هر فرد است و افرادی که تمکن مالی دارند این زکات را بر حسب خرما و برنج حساب و ببشتر از مقدار تعیین شده کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به اختلاف برخی مراجع تقلید در تعیین روز عید فطر اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب و بیشتر مراجع تقلید امروز را عید فطر اعلام کرده اند؛ اما کسانی که در عید بودن امروز شک دارند، می‌توانند بر طبق فتوای مرجع خود عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: رهبر انقلاب رؤیت هلال ماه شوال را با چشم مسلح را صحیح می‌داند؛ اما برخی مراجع تقلید در این مسئله رؤیت هلال را با چشم غیر مسلح صحیح دانسته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: تکالیف شرعیه و دستورات دینی برای سعادت بشر و مردم صادر شده، هر چند گاهی اختلاف فتوا‌هایی در برخی مسائل میان مراجع وجود دارد.

او ضمن قدردانی از کمک‌های مؤمنانه مردم در ماه رمضان، گفت: در این ماه مردم با در مسیر انفاق و کمک‌های مؤمنانه قدم‌های خوبی برداشته اند و مناسب است که این کمک‌ها بعد از ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

آیت الله فقیهی در خطبه دوم نماز عید فطر، یکی از مشکلات جامعه را بی حجابی در جامعه دانست و گفت: فرد بی حجاب افزون بر اینکه خود خلاف دستور شرع عمل می‌کند؛ همچنین سبب شیوع و ترویج بی حجابی در جامعه خواهد شد و تظاهر به گناه در مکان‌های عمومی، فساد جامعه را در پی خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و بیان کرد: اگر تمام مردم در هر مکان و اتفاقی با زبان خوش و لسان لین به امر به معروف بپردازند، جامعه اصلاح خواهد شد.

او ریشه مفاسد کشور را تهذیب نبودن نفس انسان‌ها و مسئولان دانست و بیان کرد: اگر انسان‌ها در راه اصلاح روش زندگی و تهذیب نفس خویش روی بیاورند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی و عمومی شود، مفاسد در نهادها، ادارات و جامعه ریشه کن خواهد شد.

آیت الله فقیهی در پایان با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب درباره جهش تولید گفت: باید ما تمام تلاش خورد در زمینه بر جهش تولید و رونق اقتصادی به نفع مردم انجام دهیم تا مشکلات اقتصادی جامعه و مردم کاهش یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اختلاف نظر مراجع تقلید عید فطر حوزه علمیه قم مراجع تقلید خواهد شد عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: سرمایه مردم که در بازار سرگردان است و به دلیل تورم موجود و تحلیل نرفتن سرمایه مردم سرمایه خود را گاهی به سمت خودرو و مسکن سرمایه‌گذاری کرده که هیچ منفعتی برای مملکت ندارد لذا دولت باید زمینه‌ایی را فراهم کند که سرمایه به سمت تولید پیش‌روی کند.

محمدرضا غیرتی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: رهبر انقلاب در ابتدای سال شمسی بیانات مهمی را مطرح کرده که در خلال این بیانات نامگذاری برای سال پیش‌رو داشته که نقشه راهبردی برای کشور و مسئولین است که در این رابطه باید تلاش خود را بکار گیرند تا نامگذاری که از روی حکمت و آگاهی کامل بوده را محقق کنند.

وی بیان کرد: سرمایه مردم که در بازار سرگردان است و به دلیل تورم موجود و تحلیل نرفتن سرمایه مردم سرمایه خود را گاهی به سمت خودرو و مسکن سرمایه‌گذاری کرده که هیچ منفعتی برای دولت ندارد لذا دولت باید زمینه‌ایی را فراهم کند که سرمایه به سمت تولید پیش‌روی کند.

غیرتی با بیان اینکه دولت باید اعتماد را جلب کند، گفت: امنیت سرمایه باید شکل گیرد تا مردم اعتماد کنند که اگر در یک واحد صنعتی سرمایه‌گذاری کردند قطعا سرمایه آن‌ها امنیت داشته و مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد لذا دولت باید جلو رانت‌ها و فسادهای اقتصادی و اختلاس‌ها را بگیرد.

فرماندار شهرستان زیرکوه اظهار کرد: دولت وظیفه دارد موانع تولید را رفع کرده باتوجه به اینکه هزاران واحد صنعتی طی دوره‌ی دولت سیزدهم تعطیل شده بود احیا شد که کارهای بسیار خوب دولت بود که انجام شد.

وی تصریح کرد: اگر دولت شرایط را فراهم کند و از مردم نیز انتظار است که حمایت و همراهی کرده و سرمایه خود را در جهت تولید به کار ببندند فرمایش رهبر انقلاب تحقق پیدا خواهد کرد.

غیرتی بیان کرد: نخبگان جامعه و شرکت‌های دانش‌بنیان پایه و اساس در جامعه هستند که از منابع مهمی که می‌تواند به سرمایه‌گذاری در بخش تولید، جهش تولید و تولید کیفی رقم بخورد نخبگان جامعه هستند که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که دولت برای رفع آن باید تسهیل‌گری را  انجام دهد.

فرماندار زیرکوه گفت: مهم‌ترین رکن  دانشگاه‌ها هستند که با نیازسنجی و آسیب‌شناسی و متناسب با نیاز جامعه و تولیداتی که نیاز است با رشد اقتصادی دنیا پیش‌بروند بروز بوده و با ایده‌ها و طرح‌های جدید در دانشگاه‌ها زمینه تولید کیفی را فراهم کنند و با وجود خلاقیت در زمینه تولید می‌توانند زمینه را برای رشد آن در داخل کشور فراهم کنند.

وی بیان کرد: به عنوان یک فرماندار شهرستان مرزی موانعی که که بر سر راه تولید است پیگیری کرده و توسط مسئولین مرتبط استانی و کشوری موانع را از سر راه برداشته و به سرمایه‌گذاران کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالان قرآنی عمل به قرآن را ترویج کنند
  • فرزند مارسلو و تقلید خوشحالی پس از گل کریستیانو رونالدو در جشن فارغ التحصیلی / فیلم
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • جامعه‌ای که مرگ را کشت؛ راز عمر ۱۰۰ ساله مردم سنگاپور چیست؟
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • کثیرالسفر چگونه باید روزه بگیرد؟
  • کسانی که از اختلاف طبقاتی سود می بردند اولین مخالفان پیامبران بود
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳