Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@18:46:08 GMT

لحظه آتش‌گرفتن دنا در پمپ بنزین +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۳۱۷

لحظه آتش‌گرفتن دنا در پمپ بنزین +فیلم

لحظه آتش‌گرفتن دنا در پمپ بنزین +فیلم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان

یک رسانه آلمانی از افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان و فشار بیشتر بر رانندگان خبر داد. - اخبار بین الملل -

گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان در مطلبی نوشت: حدود چند هفته است که بنزین شدت در آلمان گران شده است و رانندگان باید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنند. این سوال مطرح می شود که چه چیزی پشت آن است و چه زمانی ترین زمان برای پر کردن باک خودروهایشان است.

در ادامه این گزارش آمده است: قیمت بنزین در پمپ بنزین ها افزایش می یابد و به اوج می رسد. همانطور که تجزیه و تحلیل ADAC نشان می دهد، یک لیتر Super E10 در حال حاضر به طور میانگین در سراسر این کشور 1.866 یورو قیمت دارد. در مقایسه با بنزین، گازوئیل اندکی ارزانتر است طبق گفته ADAC، یک لیتر از این سوخت اکنون 1.745 یورو قیمت دارد.

ADAC به رانندگان توصیه می کند که عصرها به سمت پمپ بنزین بروند. ارزیابی ها نشان داده اند که ارزان ترین زمان برای سوخت گیری بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 10 شب است، اما قیمت ها نیز به ویژه بین ساعت 18 تا 19 پایین است. به گفته ADAC، سوخت‌گیری در ساعات صبح معمولاً چندین یورو گران‌تر است.

البته با وجود افزایش قیمت پمپ بنزین، مصرف بنزین آلمانی ها نیز افزایش یافته است: بر این اساس، تحویل داخلی بنزین در سال گذشته 17.3 میلیون تن بوده است. که 416000 تن بیشتر از سال قبل بود که در مقایسه با نقطه پایین مرتبط با کرونا در سال 2020، تقریباً 1.1 میلیون تن افزایش یافته است. این آمارها از داده های رسمی دفتر فدرال اقتصاد و کنترل صادرات (BAFA) به دست آمده است.

آژانس فدرال محیط زیست توسعه مصرف بنزین را در درجه اول به افزایش مسافت پیموده شده در سال گذشته نسبت می دهد.

مؤسسه مونیخ آیفو چندین عامل احتمالی را برای این وضعیت می بیند و در اینجا نیز افزایش حجم ترافیک ذکر شده است. علاوه بر این، تغییر از دیزل به بنزین می تواند در نتیجه ممنوعیت رانندگی و کاهش مزیت مالی خودروهای دیزلی قابل توجه باشد. به گفته محققان اقتصادی، در حال حاضر خودروهای سنگین با موتورهای بنزینی بیشتر شده است.

به این ترتیب ADAC این وضعیت را از جمله با افزایش تعداد خودروهای ثبت شده با موتورهای بنزینی توضیح می دهد. بخش زیادی از خودروهای هیبریدی نیز باید در این دسته بندی ها قرار گیرند. وقتی صحبت از ثبت نام های جدید، از جمله هیبریدی ها می شود، خودروهای با موتورهای بنزینی و به ویژه خودروهای جدید معمولاً مسافت پیموده شده بیشتری دارند که در نهایت منجر به مصرف کلی سوخت بالاتر می شود.

ADAC افزایش قیمت نفت را دلیل اصلی افزایش فعلی قیمت بنزین می داند. بر این اساس این واقعیت که گازوئیل کمتر تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرد، احتمالاً به دلیل نزدیک شدن به پایان فصل گرما و به طور کلی تقاضای ضعیف تر است. در بهار اغلب مشاهده می شود که قیمت گازوئیل نسبت به بنزین کاهش می یابد.

قیمت نفت از ابتدای ماه مارس به شدت افزایش یافته است. در این مدت، نفت برنت حدود 9 درصد گران شده است. علاوه بر وضعیت پرتنش ژئوپلیتیکی در منطقه نفت خیز خاورمیانه، سیاست قیمت گذاری شبکه نفت اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو کارتل و همچنین سایر کشورهای تولیدکننده مانند روسیه می شود، نیز یک محرک مهم قیمت است. اوپک پلاس آخرین بار در ابتدای آوریل تصمیم گرفت به کاهش تولید در نیمه اول سال پایبند بماند.

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتینافزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال 2024

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • فلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • (ویدئو) لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • (ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراین در باند فرودگاه
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو
  • (ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراین روی باند فرودگاه
  • ببینید | لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراین روی باند فرودگاه
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان