Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-20@10:58:53 GMT

معاون وزیر بهداشت: به زندگی با کرونا باید عادت کنیم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۳۳۳

خرداد: قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود ویروس کرونا را باید بپذیریم چراکه کشف واکسن کرونا حداقل تا یک سال آینده طول می کشد لذا باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.
به گزارش خرداد ،دکتر ایرج حریرچی یکشنبه در حاشیه نشست ستاد  مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت: در پاییز و زمستان قطعا با بیماری بیشتری نسبت به تیر و خرداد و مرداد مواجهیم برای همین باید برنامه ریزی های ما منطبق با وجود کرونا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تصور بر این  است که همه کشورهای نیم کره شمالی زمین  در پاییز و زمستان شرایطشان سخت تر خواهد بود  به همین دلیل باید متناسب با شرایط برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکید کرد: در حال حاضر ما با یک دوگانگی شامل مقابله با اثرات بیماری زایی و مبارزه با اثرات اقتصادی کرونا رو به رو هستیم، در برخی اقشار فشار اقتصادی زندگی و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می هد برای همین اگر رسانه ها، اساتید و دانشگاه ها تنها مساله سلامتی  را مد نظر قرار دهند و معیشت را  کنار بگذارند واقعا بر روند کرونا اثر بخش نیست و در اینده نزدیک اثرات بدی خواهد داشت.
وی با اشاره به ارایه سه استراتژی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد:  در خواست اول ما این است که فاصله گذاری هوشمند و رعایت مسایل بهداشت فردی تا حداکثر ممکن با سیاست گذاری در استان انجام شود  و فاصله کی ا. به خداکثر برسانیم.
حریرچی استراتژی دوم را ایزوله کردن بیماران نام برد و گفت: استراتژی سوم نیز شناسایی افرادی است  که با مبتلایان ارتباط نزدیک دارند. برچسب ها: ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد، روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در ادامه، کاظم وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کد خبر 6083285 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • غربالگری بیماری SMA در کشور/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت
  • افتتاح خانه ها بهداشت چشمه نادی و رشمه شهرستان گرمسار توسط معاون بهداشتی وزیر بهداشت
  • یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم