Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران هرگونه مداخلات خارجی در امور داخلی جمهوری خلق چین و خدشه به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را محکوم می‌کند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عدم مداخله در امور سایر کشورها، حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی کشور‌های جهان از اصول روشن و تغییر ناپذیر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد: بر اساس این اصول، جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت احترام به اصل «چین واحد»، هرگونه مداخلات خارجی در امور داخلی جمهوری خلق چین و خدشه به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور را محکوم و بر اجرای قانون و حفظ نظم در جهت ثبات، رفاه و امنیت مردم هنگ کنگ تاکید می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه موسوی سید عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی بر ضرورت پیگیری تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها بین تهران و کوالالامپور در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، آموزشی، علمی و فناوری، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و محمد حسن وزیر امور خارجه مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر مالزی، تاکید کرد: رژیم اسرائیل جهت رهایی خود از باتلاق جنگ غزه، با حمله به سفارت ایران در دمشق به دنبال نوعی فرافکنی و انحراف در قضیه بود.

وزیر امور خارجه با اظهار تاسف از اینکه با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه، شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر نکرد، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با یک اقدام حساب شده و در یک عملیات مشخص علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت کشورمان در دمشق از آنجا صورت گرفته بود، این رژیم را در چارچوب دفاع مشروع تنبیه کند.

محمد حسن وزیر خارجه مالزی نیز ضمن ابراز نگرانی از روند تحولات در منطقه، حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد و تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده قربانیان این حادثه ابراز داشت.

وی همچنین حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل دانست.

محمد حسن با بیان این که مالزی اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله علیه ساختمان کنسولی خود در دمشق که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام شده را درک می‌کند، از همه طرف‌ها در منطقه خواست که نهایت دقت و احتیاط را بعمل آورده و وضعیت پیچیده فعلی را پُر تنش‌تر نکنند.

وی گفت: مالزی حملات بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند.

دیگر خبرها

  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • پایگاه ها آمریکا در تیررس موشک های دوبرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی پروا و تنش آفرین بود
  • عمویی: هدف احیای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی انجام شد
  • عملیات سپاه در راستای دفاع از تمامیت ارضی بود
  • عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی در راستای دفاع از تمامیت ارضی ایران بود
  • مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد
  • ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد