Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:33:40 GMT

جزییات تماس تلفنی رییس جمهوری با استاندار خوزستان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۴۰۷

جزییات تماس تلفنی رییس جمهوری با استاندار خوزستان

استاندار خوزستان در خصوص این تماس تلفنی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از استانهای مهم و حساس برای شخص رییس جمهوری استان خوزستان است  که به طور مرتب پیگیری‌های  لازم در خصوص استان  را دارند.

غلامرضا شریعتی افزود: رییس جمهوری امروز طی تماسی با بنده پیرامون مسایل مختلف استان صحبت کردند که مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این تماس شرایط ویروس کرونا در استان، وضعیت بیمارستان‌ها، اقدامات انجام شده و آمادگی استان برای کنترل بیماری بود، دکتر روحانی توضیحاتی در این باره از من خواستند اما لازم است از مردم خواهش کنیم که به دید و بازدید نروند، در خانه بمانند تا شرایط را برای کارکنان بهداشت و درمان سخت‌تر نکنند و خود را در معرض خطر قرار ندهند برای سلامتشان که مهمترین داشته هر انسانی است حساسیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ادامه این تماس تلفنی درباره برداشت گندم، کلزا، چغندر و کشت‌های پاییزه سوالاتی داشتند و میخواستند از وضعیت امنیت غذایی کشور مطلع شوند چراکه خوزستان در این زمینه نقش محوری را ایفا می‌کند همچنین درباره آمادگی استان برای کشت تابستانه و میزان کشت برنج، ذرت و تولید شکر و صنایع نیشکر سوالاتی را مطرح کردند و در این رابطه دستوراتی دادند که اعمال خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری رییس جمهوری از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و فاز دوم آن بیان کرد: من در خصوص فاز دوم  طرح۵۵۰ هزار هکتاری و الزام مراجع بالادست به این که مطابق آنچه مد نظر استان است عمل شود و تغییراتی در مرکز دراین زمینه صورت نگیرد به رییس جمهوری توضیح دادم که دلایل ما را قانع کننده دانستند و گفتند دستورات لازم را می‌دهند تا مرکز، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی مطابق مصوبات استانی عمل کنند.

شریعتی ادامه داد: برخی نامه‌هایی را که برای کشت تابستانه و دیگر موارد را بنده برای رییس جمهور ارسال کرده بودم به خاطر داشتند و عنوان کردند که دیروز در خصوص خوزستان دستور لازم را داده اند، مثلا براساس مصوبه دولت کشت شلتوک فقط در مازندران مجاز است اما روی نامه ما و وزیر جهاد کشاورزی دستور خاص دادند که خوزستان در این شرایط مستثنی باشد و متناسب با شرایط آبی آن برای کشت شلتوک تصمیم‌گیری شود.

استاندار  با تاکید بر این که برداشت محصول در فصل بهار در استان خوزستان خوب است تصریح کرد: انتظار داشتیم  در برداشت گندم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کنیم ولی به علت بحث سرمای زیر صفر در بهمن ماه سال ۹۸ مقداری کاهش داشتیم اما همچنان رتبه نخست در کشور از آن ما است که  امیدواریم گندم را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، کلزار را بیش از ۷۰ هزار تن و  چقندر را به میزان یک میلیون تن خریداری کنیم و البته از این بابت مشکلی نداریم.

استاندار خوزستان با بیان این که مصوب شده در سال جاری ۴۳۶ هزار هکتار زیر کشت تابستانه برود توضیح داد: سال گذشته ۴۶۰ هزار هکتار زیرکشت رفت که در این حوزه رکورد ثبت کردیم  و امسال با همکاری و همراهی سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی ۳۶ هزار هکتار را توانستیم عملیاتی کنیم با وجود این که منابع آبی ما نسبت به پارسال کمتر است.

با روند افزایشی موارد ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان در هفته های اخیر ، این استان از این لحاظ در وضعیت قرمز اعلام شده و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به همین منظور به استان خوزستان حاضر شد و ضمن بررسی امکاناتدرمانی و اقدامات مسوولان ، به بررسی روند کنترل بیماری دراستان پرداخت .

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از ۲۲ تا ۲۹ اردیبشهت ماه در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل اعلام شدند و مجدد از یکم تا پنجم خردادماه ادارات، شرکت ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و بانک ها و اصناف تعطیل شدند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برچسب‌ها غلامرضا شریعتی حسن روحانی پروندهٔ خبری تعطیلات عید فطر و نگرانی از شیوع کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی حسن روحانی غلامرضا شریعتی حسن روحانی استاندار خوزستان ویروس کرونا رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. در چند سال اخیر به ویژه از اردیبهشت سال گذشته نابه‌سامانی بازار گوشت قرمز نمود پیدا کرد. اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که در جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی حذف شد. البته کارشناسان این بازار تاکید دارند سیاست‌های غلط دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ زمینه وضعیت بازار امروز را به وجود آورد.

سال گذشته قرار بود برای تأمین نیاز بازار کشور دام پایه پروار وارد کشور شود که بنا بر سیاست‌های تعریف شده در نهادهای متولی این امر عملیاتی نشد و در عوض دام آماده ذبح و گوشت قرمز وارد کشور شد. در ادامه گزارشی آماری از وضعیت تولید دام سنگین می‌آید.

تولید دام پایه پروار در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های کشور بود؛ ضمن اینکه تعداد ۳۸۸ هزار رأس گوساله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام متولد شد.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت دام سنگین کشور را در اینجا بخوانید.

کد خبر 6082310 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • قزوین به داشتن فرزند برومندی به نام سردار حاجی زاده افتخار می‌کند
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه