Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:33:13 GMT

آتش‌سوزی پنج میلیارد به کشاورزان ایذه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۶۶۱

آتش‌سوزی پنج میلیارد به کشاورزان ایذه خسارت زد

مصطفی‌ هنرمندیان یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز ایجاد جرقه توسط کمباین موجب بروز آتش سوزی در مزارع روستای لشکرگاه دهستان مرغا شد.

وی افزود: وزش باد سرعت پیشرفت آتش را تسریع کرد و با توجه به فاصله مرغا تا شهر ایذه با وجود عکس‌العمل سریع نیروهای آتش‌نشانی، ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه خاکستر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایذه تاکید کرد: در این حادثه بیش از ۲۰۰ تن گندم در آتش سوخت و خسارتی بالغ بر پنج میلیارد ریال به کشاورزان منطقه وارد شد.

هنرمندیان با ابراز تاسف از بیمه نبودن این مزارع گفت: اینگونه حوادث ناگوار که حاصل دسترنج یک‌ساله کشاورزان را به باد می‌دهد لزوم بیمه کردن مزارع از سوی بهره‌برداران را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

وی  تصریح کرد: در حال پیگیری برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان منطقه هستیم.

شهرستان ایذه ۲۳ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم دارد که کار برداشت آنها از هفته گذشته آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

این شهرستان با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها آتش‌نشانی گندم اراضی کشاورزی ایذه پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی گندم اراضی کشاورزی ایذه آتش نشانی گندم اراضی کشاورزی ایذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند

جابر جهان بین در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال حاکم شدن هوای بسیار سرد در اسفندماه و سرما و یخبندان بی سابقه در شمال استان اردبیل عمده مزارع غلات پارس آباد به ویژه اراضی گندمزار خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان که عمدتا به کشت گندم اختصاص یافته بود براثر شرایط جوی نامساعد در اسفندماه خسارت دیده که با احتساب قیمت هر کیلوگرم گندم به نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان میزان خسارت وارده به اراضی این شهرستان ۸۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار پارس باد افزود: با همکاری مدیریت بحران استان اردبیل بازدید کارشناسان از مزارع خسارت دیده انجام شده تا با ارائه گزارش نهایی از طریق صندوق بیمه و مدیریت بحران جبران خسارت انجام شود.

جهان بین بیان کرد: متاسفانه سرسبزی مزارع این شهرستان روبه زردی گرائیده و تقریبا گندمزارهای این منطقه به کاه تبدیل شده است.

وی گفت: با اعلام نظر کارشناسان حوزه زراعت افت دمای هوا بعد از مساعد بودن شرایط جوی در پاییز و سرمای بی سابقه در اسفندماه زمینه ساز این اوضاع نگران کننده شده که عمده کشاورزان نیز از این شرایط ناراحت هستند.

علاوه بر پارس آباد در سایر مناطق استان به ویژه بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز شاهد وارد آمدن خسارت براثر سرمازدگی بی سابقه در اسفندماه هستیم که به نظر می رسد در مجموع ۶۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان اردبیل براثر این شرایط جوی نامناسب دچار خسارت شده اند.

کد خبر 6064365

دیگر خبرها

  • نگرانی کشاورزان انگوت از خسارات وارد شده بر اثر آفت شته روسی در مزارع گندم
  • هشدار به کشاورزان برای سمپاشی مزارع
  • اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های چهارمحال و بختیاری
  • چاره اندیشی برای جبرانِ خسارتِ مزارعِ گندمِ پارس آباد
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • خسارت سیل به منازل مسکونی و مزارع بخش محروم لوداب
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»