Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه از هموطنان عزیز خصوصا از تهرانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.

دکتر محمدمهدی گویا شامگاه امروز یکشنبه چهارم خرداد ماه در حاشیه نشست با دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر مصطفی جوانیان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرتها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: شرط اول پیشگیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه خارج شوند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده و از حضور در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند.

دکتر گویا در ادامه با اشاره به طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همچنین قرنطینه زندانیان جدیدالورود افزود: رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در غربالگری زندانیان بابل مناسب بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: نحوه خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی در مراکز ارتقای سلامت "زنان آسیب‌پذیر" توسط دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر گویا در ادامه سفر یک روزه به بابل به‌همراه دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه از زندان شهرستان بابل، مرکز کاهش آسیب زنان در مرکز شهید ذاکریان و آزمایشگاه تشخیصی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بازدید کرده و از زحمات کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مهار ویروس کووید ۱۹ قدردانی و تشکر کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سفر به شمال کرونا شمال سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی بابل علوم پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از تعطیلی دو بیمارستان خصوصی متخلف بر اساس تصمیم قرارگاه سلامت استانی خبر داد و گفت: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت نیز تا پایان امسال تجهیز و افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد تقی آشوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه مراکز درمانی و سلامت اظهار داشت: مراکز جامع سلامت و بسیاری از ساختارهای درمانی استان هنوز فرسوده است و بهبود این ساختار مستلزم جذب بودجه و اعتبارات ملی ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به مزیت گردشگرپذیری گیلان گفت: با توجه به حجم‌ مسافرانی که در فصول مختلف به گیلان سفر می‌کنند و شاید به 12 میلیون نفر برسند بایستی میزان بودجه‌ بیشتری‌ جهت رفع عقب‌ماندگی‌های گیلان در حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد تا شرایط بهتری برای ارائه خدمات درمانی‌ به مسافرین و مردم استان فراهم شود.

آشوبی با اشاره به انتخاب شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست بلکه نیاز به همراهی و مشارکت مردم دارد از طرفی در بعضی عرصه‌ها برای مردمی‌سازی باید اعتماد مردم جلب شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای شاخص‌های سلامت افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با جذب، نوسازی و بهسازی فضای درمانی، تجهیزاتی نظیر انواع CT اسکن‌ها، آنژیوگرافی‌ها، پت اسکن، MRI ها، سونوگرافی‌ها و دیگر ملزومات سرمایه‌ای سطح سلامت مردم را ارتقا دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه، ارائه خدمت بی‌منت و بدون اطلاع‌رسانی‌های گسترده است، گفت: بسیاری از خدمات ارائه‌شده نظیر فعال‌سازی CT اسکن مرکز آموزشی درمانی 17 شهریور، مرکز جامع خدمات سلامت رشتیان و دیگر بخش‌ها راه‌اندازی شده و به مردم خدمت می‌کنند اما هنوز افتتاح رسمی نشده‌اند.

آشوبی از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای 20 هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای موردنیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

وی یکی از دستاوردهای نظام سلامت را توسعه شبکه بهداشت در گیلان دانست و گفت: شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی استان گیلان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: امروزه برای نظام سلامت صرفاً افزایش تخت‌های درمانی ملاک نیست بلکه باید تلاش شود تا بیمار کمتری به مرکز درمانی مراجعه کند.

آشوبی از تعطیلی دو بیمارستان خصوصی متخلف بر اساس تصمیم قرارگاه سلامت استانی خبر داد و گفت: سلامت مردم خط قرمز علوم پزشکی گیلان است و در این حوزه با هیچ احدی تعارف نداریم.

وی نظام سلامت گیلان را یکی از استان‌های پیشرو در مردمی‌سازی سلامت دانست و گفت: این استان با تقویت اعتماد و جذب مشارکت‌های مردمی و خیران توانسته حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه از خیرین جذب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، گفت: مرکز پیوند مجهز با مشارکت خیرین سلامت در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در حال احداث بوده و در آینده راه‌اندازی می‌شود.

آشوبی بر لزوم مساعدت همگانی در ارتقای سطح سلامت استان تأکید کرد و گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی نظیر بیمارستان 350 تختخوابی پورسینا و یا بیمارستان 421 تخت خوابی رشت نیازمند پیگیری و مساعدت همه‌جانبه است.

وی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی بیمارستان 400 تختخوابی سایت لاکان رشت خبر داد و افزود: در تلاشیم تا پایان امسال این‌ بیمارستان را به افتتاح برسانیم؛ این بیمارستان از جمله بیمارستان‌هایی است که سال 1403 تجهیز خواهند شد و بودجه آن نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/612/.

 

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان