Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@20:16:27 GMT

اقتصاد کشورهای نفتی زیر ذره ‌بین

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۸۰۲

اقتصاد کشورهای نفتی زیر ذره ‌بین

شبکه اسپانیایی‎زبان هیسپان تی وی در این قسمت از برنامه «شکاف اقتصادی (Brecha Económica) به وضعت نفت و کاهش قیمت آن در بازارهای جهانی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ این بخش از برنامه  به این موضوع اختصاص دارد که چگونه برخی از کشورها می توانند درآمد لازم را برای اقتصاد خود کسب کنند در حالی که بازار نفت در معرض بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درباره آنچه آنها می توانند برای تأمین مواد اولیه بلند مدت خود با وسایل جایگزین انجام دهند، صحبت می شود. 

بسیاری از کشورهای جهان از طیف گسترده ای از منابع طبیعی بهره مند هستد. اما وقتی این ماده اولیه منبع اصلی درآمد است و تقاضا کاهش می یابد چه اتفاقی می افتد؟؛ این موضوعی است که برنامه کنکاش می کند. 

اقدامات ناامید کننده در حال انجام است برای کسانی که در حال حاضر تحت تأثیر کاهش قیمت نفت در سراسر جهان قرار دارند ،. وضعیتی که بیشتر باعث ایجاد بدهی بلند مدت و وخیم تر شدن اوضاع می شود، درخواست وام و کمک است.

برخی از کشورها مانند عربستان سعودی که همزمان مقصر اصلی مازاد نفتی اخیر در بازار است وعده  داده اند آینده ای بسازند که وابستگی خود را از درآمدهای نفتی کنار گذاشته و همچنین به دنبال شکل  دیگر اقتصاد پایدار باشند. 

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت3:30 و13:30روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع طبیعی در آمد هیسپان تی وی اقتصاد نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد

تین نیوز عبداله باباخانی :

پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد. این قانون با 341 رای موافق، 268 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز، پارلمان اروپا به پیش نویس قانونی رای مثبت داد که میانگین انتشار کربن وسایل نقلیه سنگین جدید (HDVs) را تا سال 2030 به میزان 45 درصد، تا سال 2035 به میزان 65 درصد و تا سال 2040 به میزان 90 درصد کاهش می دهد.

با این کار تعداد خودروهای بدون آلایندگی مانند کامیون های با باتری الکتریکی و هیدروژنی افزایش می یابد، در حالی که تعداد کامیون های دیزلی باید به شدت کاهش یابد. در سال 2023، کامیون های دیزلی همچنان 96 درصد از کل فروش کامیون های جدید را تشکیل می دادند.

برای اتوبوس های شهری، قوانین حتی سخت تر است و شامل حذف کامل خودروهای دیزلی جدید تا سال 2035 می شود.

مذاکره کننده ارشد پارلمان در بیانیه ای گفت: انتقال به سمت کامیون ها و اتوبوس های بدون آلایندگی نه تنها برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ما کلیدی است، بلکه محرکی حیاتی برای هوای پاک در شهرهای ما است.

او افزود: «ما برای یکی از صنایع تولیدی بزرگ در اروپا شفافیت ارائه می کنیم و انگیزه ای قوی برای سرمایه گذاری در برق سازی و هیدروژن داریم».

نکته جالب: اکثر سازندگان بزرگ کامیون از اهداف حمایت کرده اند و مارتین لوندستت، مدیرعامل گروه ولوو، هفته گذشته در مصاحبه ای با Euractiv آنها را «سخت اما امکان پذیر» خواند.

او افزود که زیرساخت های لازم برای شارژ و سوخت هیدروژن نیز مورد نیاز است، چیزی که اتحادیه اروپا می خواهد از طریق قانون کشورهای عضو را ملزم می کند تا سال 2030 هر 60 کیلومتر ایستگاه های شارژ برق کامیون ها و ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن را هر 200 کیلومتر در سراسر جاده های اصلی اتحادیه اروپا بسازند.

نکته: در حالی که تولیدکنندگان آماده عرضه وسایل نقلیه سنگین بدون آلایندگی لازم هستند، انگیزه های جذب چنین کامیون هایی نیز همزمان با قوانین دیگر تقویت میشوند، به ویژه با افزایش قیمت دیزل از طریق افزایش سنگین مالیات کربن تولید فراورده نفتی، تا با کاهش تقاضا گازوئیل قیمت فراورده های نفتی کاهش نیابد، و رقیب تولید خودرو برقی نشود. از طرفی تولید را برای کشورهای تولید کننده فراورده نفتی گران کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است