Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی شامگاه یکشنبه در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن جلسات این دانشگاه، اظهار کرد: میزان ابتلاء به کرونا در دزفول نسبت به جمعیت این شهرستان از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: هرچند افزایش نمونه گیری در خوزستان یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است اما یکی از اصلی ترین دلایل افزایش آمار، دیرتر آغاز شدن اپیدمی کرونا در خوزستان و دزفول نسبت به سایر نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه متوسط موارد بستری در دزفول ۱۵ تا ۱۸ نفر در روز است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی آمار مبتلایان در این شهرستان است چرا که به رغم افزایش نمونه گیری از افراد در تماس نزدیک، آمار بستری و مرگ و میر نیز افزایش یافته است لذا باید سیاست‌های جدیدی در این شهرستان تبیین شود.

حریرچی بر لزوم افزایش ظرفیت نمونه گیری از افراد بی علائم در دزفول تاکید کرد و گفت: اصل اساسی برای به نتیجه رسیدن و کشف بیماران، انجام آزمایش است بنابراین دانشگاه علوم پزشکی دزفول باید با اتخاذ تصمیمات مناسب ظرفیت نمونه گیری در هر ۲۴ ساعت را چندین برابر کند تا با این امر شرایط سریع‌تر کنترل شود.

وی، کمبود منابع مالی و انسانی را از مشکلات کنونی در سراسر کشور برشمرد و عنوان کرد: این دلایل نباید مانع از انجام تست‌های بیشتر در دزفول شود لذا باید راه حل های اساسی اندیشیده شود و به هر شکل ممکن ولو با خرید تجهیزات و به کارگیری نیروهای بخش خصوصی و یا بکارگیری نیروهای جدید و آموزش آنها، ظرفیت روزانه تست کرونا در دزفول حداقل ۳۰ درصد از متوسط کشوری بیشتر شود.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: امروز استاندار خوزستان نیز به استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های بخش خصوصی تاکید کرد از طرفی به دلیل ضروری بودن افزایش نمونه گیری با توجه به وجود فرودگاه در دزفول و پربودن ظرفیت آزمایشگاه‌های اهواز پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ظرفیت آزمایشگاه‌های سایر استان‌ها و حتی انستیتو پاستور تهران نیز استفاده کند.

حریرچی با بیان اینکه افزایش تست از افراد بدون علائم باید در دستور کار اساسی دانشگاه علوم پزشکی دزفول باشد، اضافه کرد: در شیراز به منظور بیماریابی در طول یک شبانه روز گاهی تا ۳ هزار تست کرونا گرفته می‌شد که همین امر موجب کنترل کرونا در شیراز شده است لذا ظرفیت تست در دزفول در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست اعضای هیئت علمی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیان آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان و کمبودها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول در راستای کنترل بیماری کرونا پرداختند.

کد خبر 4933568

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج حریرچی ویروس کرونا شهرستان دزفول ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شیوع کرونا قزوین شب قدر روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند دانشگاه علوم پزشکی دزفول نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ غذای سالم و آشنایی با غذاهای سنتی و بومی جشنواره غذای سالم با مشارکت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد

وی ادامه داد: در این جشنواره از 10 نفر از شرکت کنندگان بر اساس نظر داوران تقدیر و هدایایی تقدیم شد

وی افزود: انتخاب غذای برتر با معیار تنوع گروه های غذایی، مصرف کم شکر و نمک و روغن بعنوان عوامل آسیب رسان، تزئین و طعم غذا انجام گرفت.

مهندس اکاتی با اشاره به اهمیت سلامت گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در ارتقاء سطح سواد تغذیه‌ای جامعه بسیار تاثیر گذار است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان