Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه از هموطنان عزیز خصوصا تهرانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.

محمدمهدی گویا شامگاه یکشنبه چهارم خرداد ماه در حاشیه نشست با سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و مصطفی جوانیان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرتها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: شرط اول پیشگیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه خارج شوند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده و از حضور در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند.

طرح غربالگری زندانیان بابل در بیماری کرونا

گویا در ادامه با اشاره به طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همچنین قرنطینه زندانیان جدیدالورود افزود: رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در غربالگری زندانیان بابل مناسب بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: نحوه خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی در مراکز ارتقای سلامت "زنان آسیب‌پذیر" توسط دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

گویا در ادامه سفر یک روزه به بابل به‌همراه جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه از زندان شهرستان بابل، مرکز کاهش آسیب زنان در مرکز شهید ذاکریان و آزمایشگاه تشخیصی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بازدید کرده و از زحمات کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مهار ویروس کووید ۱۹ قدردانی و تشکر کرد./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

تردد وسایل نقلیه از کرج به چالوس ممنوع شد

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی بابل علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان روز سه شنبه ٢٨ فروردین ماه سالجاری در جریان بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی این استان و نشست با رئیس دانشگاه ، معاون غذا و دارو و کارکنان این معاونت بیان داشت : دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با ارتقاء کیفی سطح خدمت رسانی خود توانسته است رضایتمندی مطلوبی را در سطح جامعه ایجاد نماید.

وی افزود: در دولت سیزدهم توجه مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان کردستان شده است که در همین راستا مصوبات خوبی را در سفرهای ریاست جمهوری به استان کردستان شاهد بوده ایم که با پیگیری های مجدانه استاندار کردستان و مدیران دستگاه های اجرایی امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از بسیاری از مراکز تخصصی از جمله قلب ، سرطان ، پیوند استخوان و ... در استان کردستان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تحول در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان را حاصل برنامه ریزی های مدون در این حوزه خواند و افزود: با تدابیر پیش بینی شده شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود داروهای خاص در سطح استان هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام های جدیدی برداریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی استان از ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای خبر داد و بیان کرد: استان کردستان با برنامه ریزی های انجام شده دارای کمترین چالش در حوزه اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص است که در صدد هستیم با احداث انبار استراتژیک دارویی به توسعه این بخش هم کمک نمائیم.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت های قانون مولد سازی برای اتمام پروژه های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی را یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه خدمت رسانی توسط این دانشگاه ذکر کرد و گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات و بهداشتی و درمانی این استان در همین راستا را اعلام می نماید.

راه اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان نیز با اشاره به برخی نیازمندی های استان گفت: کلنگ زنی دو بیمارستان در استان، به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدوارم با همکاری مدیران استانی هر چه سریعتر ساخت این دو پروژه به اتمام رسیده و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان بیان کرد: فراهم کردن انبارهایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی های ما در حوزه غذا و دارو است که با این کار مهم جایگاه مرجعیت دانشگاه حفظ و ارتقاء داده می شود.

عبدالملکی به پیشرفت سایر بخش های دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزشی ٨ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که دستیاری عفونی و ارولوژی و PhD پژوهشی پزشکی سلولی ملکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری های نوین از آن جمله است.

وی به ارائه خدمات به مردم در ١٦ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیمارستان سیار برای موارد غیرمترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان کردستان، مرز باشماق را از مهمترین مرزهای صادراتی کشور برشمرد و اظهار کرد: در این مرز باید به سلامت به عنوان یک مقوله ویژه توجه شود به طوری که فضایی حداقل ١٠٠٠ متر مربعی برای ارائه خدمات سلامت از قبیل واکسیناسیون، قرنطینه سازی، کنترل قاچاق دارو و مواد آرایشی و پد پالگرد در طرح جامع مرز در نظر گرفته شود.

گفتنی است بازدید از واحد های مختلف آزمایشگاه معاونت غذا و دارو پایان بخش این دیدار و نشست ٢ ساعته بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896086

دیگر خبرها

  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت