Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک باتری جدید پا به عرصه وجود گذاشته و به تازگی به میدان آمده که گفته می‌شود بازی را تغییر می‌دهد. محققان می‌گویند این باتری جدید، ارزان‌تر، ایمن‌تر و ماندگارتر از باتری‌های لیتیوم یونی است.

این باتری جریان ترکیبی روی و هوا توسط یک شرکت کانادایی به نام Zinc8 ساخته شده است. این شرکت ادعا می‌کند ظرفیت ذخیره‌سازی آن قابل انطباق است و این فقط یک حوزه است که این باتری جدید در آن عملکرد بهتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش اندازه مخزن ذخیره‌سازی و حجم الکترولیت موجود در آن می‌توان ظرفیت آن را بیشتر کرد. این کار اجازه می‌دهد تا کاهش هزینه قابل توجهی رخ دهد.

بدین ترتیب، یک ذخیره‌سازی هشت ساعته حدود ۲۵۰ دلار در ازای هر کیلو وات ساعت هزینه دارد و برای یک ذخیره‌سازی ۳۲ ساعته به ۱۰۰ دلار بر کیلو وات ساعت و برای ذخیره ۱۰۰ ساعتی به ۶۰ دلار بر کیلو وات ساعت می‌رسد. این در حالی است که باتری‌های لیتیوم-یون برای ذخیره‌سازی بیش از هشت ساعت حدود ۳۰۰ دلار در هر کیلو وات ساعت هزینه می‌تراشند.

ران مک دونالد، مدیر اجرایی Zinc8 می‌گوید: بازار ما هشت ساعت ذخیره و بالاتر است و دلیل این امر آن است که هرچه ظرفیت ذخیره خود را افزایش می‌دهید، هزینه کلی سیستم بسیار کاهش می‌یابد.

روی-هوا مدت‌ها است که به عنوان شکل پیشرفته ذخیره انرژی شناخته می‌شود، اما از یک نقص اساسی رنج می‌برد و آن اینکه شاهد تشکیل روکش برآمده‌ای از روی بر الکترود به نام دندریت هستیم که باعث ایجاد اتصال و جریان کوتاه و عوارض دیگر می‌شود.

اما شرکت Zinc8 راهی برای استفاده از این نقص به سود خود کشف کرد.

سیمون فن، مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت: اغلب تحقیقات مربوط به باتری روی-هوا روی یک الکترولیت متمرکز شده بود که بتواند تشکیل دندریت را از بین ببرد یا آن را کاهش دهد. ما یک رویکرد کاملا متفاوت را اتخاذ کردیم و از دندریت‌ها بهره بردیم.

شرکت Zinc8 فرآیندی را اختراع کرد که دندریت را از الکترود خارج می‌کند تا بتوان ذرات دندریت را به مخزن ذخیره انتقال داد.

در حال حاضر این شرکت برنده جایزه نوآوری قدرت نیویورک (NYPA) شده است که چالشی برای یافتن فناوری‌های ذخیره‌سازی جدید است که بیش از هشت ساعت به طول بینجامند. این شرکت همچنین در حال همکاری با NYPA برای ساخت یک پروژه آزمایشی ۱۰۰ کیلو وات/۱ مگاوات ساعت است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، فن نتیجه‌گیری می‌کند: این کار، جنبه دوام طولانی‌مدت باتری ما را به نمایش می‌گذارد و همچنین داده‌های ما را تأیید می‌کند تا بتوانیم در بسیاری از پروژه‌های آینده با این نهاد همکاری کنیم.

برچسب هابین الملل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کانادا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بین الملل خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا کانادا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو کیلو وات ساعت ذخیره سازی باتری جدید هشت ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید

محمد معززاده‌مردوخی در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب اظهار داشت: در پی بارش‌های دو ماه گذشته سدهای چراغ ویس سقز، گاران مریوان، سد آزاد، عباس آباد  بانه با فاصله کم، سرریز کردند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در  خصوص وضعیت آب ذخیره پشت سدهای استان، گفت: با توجه به دو جبهه اخیر بارندگی که از 28 اسفند 1402 لغایت 6 فروردین سالجاری تداوم داشت، متوسط بارندگی استان در فروردین ماه سال‌جاری 29 میلیمتر بود که بیشترین میزان بارش در شهرستان بانه با حدود 81 میلیمتر و کمترین آن در بیجار و دیواندره به میزان 11 میلیمتر بود.

معززاده مردوخی، میزان بارش سال آبی‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 110 میلیمتر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این بارش‌ها منجر به افزایش 29 درصدی رواناب و بالابردن حجم آب رودخانه‌ها شده که البته این رقم نسبت به درازمدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.



وی افزود: خوشبختانه این بارندگی‌ها منجر به سرریز شدن سدهایی همچون؛ عباس آباد بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سد آزاد شد و با توجه به جبهه بارشی پیش‌رو انتظار می‌رود سدهای قشلاق سنندج و زیویه شهرستان کامیاران نیز بزودی سرریز شوند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان نیز هشدار داد و بیان کرد: نظر به حجم بارش‌های زیاد و احتمال جاری شدن سیل، اطلاع رسانی‌های لازم از طریق روابط عمومی این شرکت و ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان، مکرراً صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع سیل، گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان یک استان مهمانپذیر بوده و هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی میزبان هموطنان و هم‌استانی‌های گرامی است و با توجه به سیلابی بودن بیشتر رودخانه‌های استان، از گردشگران، مسافران، کشاورزان و ذینفعان تقاضا می‌شود از تردد و اتراق در مسیر جریان‌های آبی خصوصاً پائین دست سدها، اکیداً خودداری کنند.



 ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید

معززاده مردوخی ذخیره آب سدهای استان را حدود 65 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ذخیره آب سدهای استان حدود یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب است و درصد پرشدگی سدهای استان در مدت مشابه سال گذشته 56 درصد بود.

وی در ادامه بیان کرد: هر چند به لطف پروردگار و مدیریت صحیح منابع و مصارف آب، توسط این شرکت، میزان ذخایر آب خوبی در پشت سدهای استان داریم، اما متأسفانه بارش برف خوبی را طی سال آبی گذشته شاهد نبودیم و ذخایر آب زیرزمینی همچنان نیازمند حفاظت و صیانت هستند؛ از عموم شهروندان، ذینفعان و خصوصاً کشاورزان عزیز استان تقاضامندیم نسبت به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت تلاش خود را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • معدوم سازی ۱۲۲ کیلو گرم مواد غذایی در سنندج
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن
  • فضای ذخیره‌سازی گلکسی واچ ۷ احتمالاً دو برابر می‌شود