Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با مهر، درباره رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا، گفت: اینکه نفتکش‌های ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران محموله‌ها را به ونزوئلا رسانده اند نشان دهنده اقتدار کشور و محدود بودن اقدامات نیروهای آمریکایی و تهدیدات آنهاست.

وی افزود: ایران با این اقدامی که انجام داد بار دیگر به افکار عمومی دنیا نشان داد که کشورهای مستقل می‌توانند بر اساس حقوق خود و بدون توجه به تهدیدات کشورهای زورگو مثل آمریکا از منافع خود دفاع کنند و مبادلات تجاری خود را بر اساس منافع ملی در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اگر قرار بر این باشد که نیروهای آمریکایی و دوستان آنها بخواهند بدون توجه به حقوق بین الملل و با تهدیدهای خود منافع کشورهای مستقل را زیر پا بگذارند تبعات سنگینی برای آنها خواهد داشت و آنها دیگر نمی‌توانند تضمینی برای امن بودن مبادلات تجاری خود داشته باشند.

مهمانپرست گفت: اقدام ایران یک بار دیگر ثابت کرد که تنها راه حفظ منافع ملی و حفظ استقلال، افزایش اقتدار است و لازم است که ما هم از همین موضع از حقوق خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط با همه کشورهای مستقل جهان از جمله کشورهای آمریکای لاتین، افزود: در سیاست خارجی آن چیزی که باید ملاک و اولویت باشد تأمین منافع ملی کشور است، یعنی ما باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره ببریم.

سفیر پیشین ایران در لهستان و لیتوانی تصریح کرد: تصور اینکه فقط ارتباط با برخی کشورها مثل آمریکا و اروپا می‌تواند تأمین کننده اصلی منافع ما باشند و با این تصور کشورهای دیگر را فراموش کنیم این یک تحلیل نادرست است، یعنی هر جایی که روابط خارجی ما بتواند منافع کشور را تأمین کند باید از آن استفاده کرد.

مهمانپرست تاکید کرد: در این زمینه کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت‌های خوبی دارند، کشورهای آسیای دور طرفیت‌های بالایی دارند و کشورهای همسایه هم می‌توانند در سیاست خارجی و تأمین منافع کشور ما بسیار اثرگذار باشند. هیچ‌کدام از آنها نباید از دستور کار سیاست خارجی ما حذف شود و یا در اولویت چندم قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکای لاتین با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند منافع ما را به خوبی تأمین کند و ما باید با قدرت در سیاست خارجی دنبال روابط اقتصادی گسترده‌تر با این منطقه باشیم و به فشارهای آمریکا و دوستان آن توجه نکنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: آمریکای لاتین سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است