Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@09:01:34 GMT

سلاطین فساد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۲۲۵

سلاطین فساد

 شاه دزد، سلطان کوکائین و امثال اینها. هرچند برخی از افراد یادشده هم در جادههای فساد به سر مقصد مطلوب رسیده بودند، اما بار منفی این عبارات به اندازه و وسعت امروز نبود. بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی و منسوخ شدن سلطنت و سلاطین، حتی استفاده از اینگونه عبارات نیز مفهوم اهانت آمیز پیدا کرد. در دو دهه اخیر شاهد تشکیل باندهای سوء استفاده و یکه تازی صاحبان امضاهای طلایی که با چند حرکت قلم و ترسیم یک امضا خود و یارانشان را به پول های کلان بدون زحمت میرساندند، بودیم و خرید و فروش مجوزها و موافقتها به نقشه گنج تبدیل شد و ناگهان بعضیها از خاک به افلاک رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویلاها و خودروهای افسانهای که فقط در خواب قابل رویت ولمس بودند به عالم واقعیت متصل ومنتقل شدند. کاسبان تحریم و مفت بران عرصه بازرگانی کار را به جایی رساندند که بیگانگان ما را سوژه خبرها وتفاسیر خود نمودند.
در گیرو دار کمبودهای مصنوعی و واقعی و در شرایطی که بسیاری از هموطنان در تنگناهای مصنوعی و کاذب با سختی زندگی خود را سپری میکردند و میکنند، عدهای زالو صفت به جان اقتصاد افتادند؛ از دلالی کلیه و کبد گرفته تا پیش فروش جنین و خرید و فروش کودک و تخمک و... در بازار مکاره اینها پیدا میشود.
گویی مجوز کلی برای قانون ستیزی و هنجار شکنی دارند. درهمین کشمکش ها بود که تکامل دزدی و فساد رشد یافته و در سلاطین تجلی پیدا کرد. سلطان سکه، سلطان کاغذ، سلطان آهن، و سلطانهای دیگری که قاطعیت و جدیت ریاست محترم قضاییه این سلطان های کاغذی را بر زمین نشاند وگرنه زنجیره سلطان سازی به طولانی بودن قاجار و مغول میکشید. البته حامیان این غارتگران نیز نتوانستند کاری بکنند و سکوت اختیار نمودند.

در حال حاضر آزاردهنده ترین لطمات اقتصاد در بازار خودرو به نمایش در آمد. وقتی از اتوبان کرج یا جاده قدیم به سوی غرب از مقابل پارکین گهای دو کارخانه خودروسازی کشور میگذشتی تازه به مفهوم احتکار پی برده و دچار افسردگی میگشتی.
صدها بلکه هزاران خودرو در کنار هم گویی به خواب زمستانی رفته واز بازار خودرو وصعود ساعتی آن خبر نداشتند. یک روز دل به دریا زده به سمت یکی از این پارکینگها حرکت کرده و از نگهبانش علت حبس خودروها را پرسیدم؛ ایشان که پی به گنگی من برده بود گفت عموجان این ماشینها کسری داشته و قابل فروش نیستند. وقتی پرسیدم خوب کسری آنها چیست؟ گفت:چراغ برف پاک کن، رادیو و... با نگاهی همچون نگاه عاقل اندر سفیه گفت: مگر میشود ماشین ناقص دست مردم داد و رفت؟

این در حالی بود کل کمبودها با بودجه کمی قابل جبران بود ولی مافیای پشت پرده اجازه چنین حرکتی را نمیداد و در نهایت از باندی به پهنای اینترنت جهانی چند نفر دستگیر، محاکمه و مجازات شدند که باید از قضات شریفی که سختی این مسیر دشوار را به جان خریده و متهمان را مجازات کردند، تقدیر کرد. وزیر صمت نیز بدون پاسخ به صدها سوال بیجواب ولاینحل به موزه مدیران سپرده شد.

کد خبر 1391840

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد

گزارش جدید کانترپوینت تأیید می‌کند که حجم عرضه‌ی سالانه‌ی کامپیوترهای شخصی ۳ درصد رشد کرده و بدین‌ترتیب وضعیت بازار به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است. این رشد نتیجه‌ی آغاز عصر کامپیوترهای هوش مصنوعی و بازیابی حجم عرضه در بخش‌های مختلف و چرخه‌ی ارتقای کامپیوتر کاربران است.

گزارش کانترپوینت با یافته‌های اخیر IDC که رشد ۸ درصدی را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ گزارش کرده بود، تطابق دارد. لنوو با سهم بازار حدود ۲۴ درصدی در بازار کامپیوترهای شخصی حرف اول را می‌زند.

آمار حجم عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴

اپل به‌لطف مک بوک های مجهز به تراشه‌ی M3 توانست سهم خود را در بازار کامپیوتر بیشتر کند. اچ‌پی و دل و دیگر بازیگران مطرح در این حوزه همچنان سهم بازار زیادی دارند.

هوش مصنوعی موتور محرک صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها خود را آماده‌ی عرضه‌ی کامپیوترهای هوش مصنوعی می‌کنند. مدل‌های جدید پردازنده اینتل و پردازنده AMD با هوش مصنوعی در راه هستند و کوالکام هدف مشابهی با اسنپدراگون ایکس الیت دنبال می‌کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، برندهای چینی بخش زیادی از سهم بازار کامپیوتر را در کشورشان به‌ خود اختصاص دهند. چین یکی از بازارهای کامپیوتر مهم‌ و بزرگ‌ جهان به‌شمار می‌رود.

چین با ادامه‌ی واردات ابزارهای جدید در کسب‌وکار تراشه‌سازی خود پیشرفت کرده است. چین و روسیه راهکارهای خود را برای توسعه‌ی سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای جایگزین ویندوز و برنامه‌های رایانش ابری مانند آفیس ۳۶۵ دارند.

به‌گفته‌ی تحلیلگران، چشم‌انداز صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی روشن به‌نظر می‌رسد و این صنعت با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد