Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی یک کشور محکم و مقتدر مقابل این زورگویان ایستادگی کند قطعاً آنها عقب‌نشینی خواهند کرد، گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا یک پیروزی در راستای شکست حلقه تحریم ها توسط ایران محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به صادرات بنزین ایران به کشور ونزوئلا گفت: صادرات بنزین به کشور ونزوئلا نشان داد که آمریکائی‌ها به تعبیر حضرت امام(ره) همانند شیر پیری هستند که تنها نعره می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع نشان داد کشورهای دنیا نباید از آمریکائی ها و قدرت های پوشالی هراسی داشته باشند چراکه آنها فقط پرگویی و درشت گویی می کنند و متأسفانه برخی ها از درشت گویی آنها وحشت زده می شوند و عقب نشینی می کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی یک کشور محکم و مقتدر مقابل این زورگویان ایستادگی کند قطعا آنها عقب نشینی خواهند کرد، گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا یک پیروزی در راستای شکست حلقه تحریم ها توسط ایران محسوب می شود.

وی ارتباط با کشورهای تحریم شده توسط آمریکا را یک ضرورت خواند و افزود: موفقیت در صادرات بنزین به ونزوئلا نشان می دهد که ما باید ارتباط با باشگاه تحریمی ها را جدی بگیریم و مراوده با این کشورها را در دستور کار بگذاریم.

سلیمی در این خصوص تصریح کرد: ارتباط و مراودات جدی با باشگاه تحریمی ها اجازه یکه تازی به آمریکائی ها و سایر کشورهای زورگو را نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی در کشور شاهد یک کاهش مصرف بنزین هستیم و ما نیازمند صادرات بنزین بودیم گفت: صادرات بنزین که به ونزوئلا انجام شد می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند چراکه قرار است ونزوئلا به ایران طلا بدهد و این قطعا موجب افزایش منابع در کشور خواهد شد در صورتی که درست مدیریت شود قطعا اقتصاد داخلی ما دچار یک دگرگونی و تحول خواهد شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما بارها توانسته ایم به آمریکائی ها سیلی بزنیم و همانگونه که در عین الاسد به آمریکائی ها سیلی محکم نظامی زدیم امروز با صادرات بنزین به ونزوئلا سیلی اقتصادی خواهیم زد

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صادرات بنزین به ونزوئلا مجلس شورای اسلامی آمریکائی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی

رشد اقتصادی 5.4 درصدی که اخیراً صندوق بین المللی پول آن را اعلام کرد، نشان دهنده حرکت رو به رشد کشورمان است. بر کسی پوشیده نیست که بار اصلی این رشد را بخش نفت و گاز کشور به دوش می کشد.

کارشناسان معتقدند که باید سیاست هایی در راستای رشد اقتصادی متوازن کشور به اجرا بگذاریم تا در نهایت در تمامی صنایع و بخش های اقتصاد کشور شاهد رشد باشیم.

رشد اقتصادی کشورمان در شرایطی به دست آمد که به شدت تحت تحریم و برای فروش نفت و گاز با مشکل مواجه بودیم. با وجود این شرایط، رشد اقتصادی در دولت فعلی به میزان دو و نیم برابر نسبت به دولت قبلی رشد کرد و به 5.4 درصد رسید.

در این شرایط، دولت سیزدهم و وزارت نفت به اعمال سیاست های مختلف از جمله سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشورها، فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و افزایش صادرات گاز از طریق خطوط لوله به کشورهای همسایه روی آورد.

شواهد نشان می دهد که بازطراحی تجارت انرژی کشور نتیجه داد. به نحوی که فروش نفت و گاز کشور تقریباً به میزان قبل از تحریم ها رسیده است. نظرات جمشید عدالتیان، کارشناس اقتصادی را در خصوص فروش نفت و گازمان در شرایط تحریمی و رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور در ادامه می خوانید.

عدالتیان در مورد گزارش صندوق بین المللی پول در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان در سال گذشته تصریح کرد: این موضوع باعث خوش حالی است که کشور از رشد اقتصادی منفی در دوران کرونا خارج شده است و عملکرد خوبی را در این زمینه داشته ایم. در دوران همه گیری، رشد اقتصادی کشور منفی شده بود، جبران این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: با ادامه روند فعلی و افزایش رشد اقتصادی کشور می توانیم امیدوار باشیم که به رشد اقتصادی 8 درصدی که هدف گذاری کرده ایم، دست پیدا کنیم. ما طی سال های گذشته تحت تحریم های شدید بوده ایم. بنابراین، یاد گرفته ایم که چه طور با این مشکلات کنار بیاییم و اقتصاد کشور را پیش ببریم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: تحریم ها مشکلات فراوانی برایمان ایجاد کرده است و فشار زیادی بر جامعه تحمیل می شود. اما به هر حال، سیستم یاد گرفته است که چه طور با وجود تحریم ها به پیش برود. فروش نفت و گاز در این شرایط اهمیت بالایی دارد و قابل توجه است.

عدالتیان گفت: فروش نفت کشور در شرایط تحریمی که بر اثر خنثی سازی تحریم ها و استفاده از دیپلماسی فعال انرژی و راهکارهایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا محقق شد، نشان می دهد که توانسته ایم بر تحریم ها غلبه کنیم.

وی ادامه داد: بازار بین المللی انرژی نمی تواند همزمان از نقش ونزوئلا، روسیه و ایران چشم پوشی کند. ونزوئلا ذخایر عظیم نفتی را در اختیار دارد و روسیه به لحاظ ذخایر گازی بسیار حائز اهمیت است. ایران نیز از نظر منابع نفت و گاز وضعیت خوبی دارد. کنار گذاشتن منابع این کشورها باعث بالا رفتن شدید قیمت ها در بازار جهانی انرژی خواهد شد. این موضوع نیز به کمک مان آمد تا بتوانیم نفت خود را به فروش برسانیم و از درآمدهایش استفاده کنیم.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: استفاده از ظرفیت های موجود و سیاست گذاری های صحیح بستری برای فروش نفت و گاز کشور به وجود آورد و رشد اقتصادی خوبی را رقم زد.

عدالتیان گفت: سیاست هایی در پیش بگیریم که سرریز رشد اقتصادی در حوزه نفت و گاز به دیگر بخش ها سرایت کند و رونق اقتصادی را در تمامی حوزه ها شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • تسلط ایران بر قواعد اقدام
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • دو پیروزی تیم‌های ایران در روز دوم
  • پیروزی ملی‌پوشان والیبال ساحلی ایران مقابل مالدیو
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند