Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کاربران معمولاً بازی‌های ایرانی را دست کم می‌گیرند و به آن‌ها توجهی نمی‌کنند. این افراد عموماً معتقدند که بازی‌های ایرانی از کیفیت داستانی و گرافیک بالایی برخوردار نیستند. با این حال در طی سال‌های اخیر بازی‌سازان ایرانی سعی کردند تا با تولید محتوای باکیفیت و خوب نظر کاربران را عوض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از استودیو‌هایی که توانسته با ارائه تریلر و توضیحاتی از عنوان پیشه روی خود افراد را متحیر سازد، گروه بازی‌سازی مستقل Genius Slackers است. این استودیو با همکاری و تهیه‌کنندگی شرکت سورنا گیمز مدتی است که بر روی پروژه مورد انتظار What Happened فعالیت می‌کنند. این بازی توانسته با به نمایش گذاشتن فضایی جدید و متفاوت، پیش از انتشار نهایی، خود را به یک نقطه عطف در صنعت بازی‌سازی ایران تبدیل کند. سازندگان این عنوان تلاش داشته‌اند با به نمایش گذاشتن داستان زندگی پسری با نام "استایلز" نگاهی روان‌شناختی به دوران نوجوانی داشته باشند.

داستان بازی روایت‌گر تأثیرات منفی از دست دادن پدر، بر روی شخصیت اصلی است. در طول بازی کاربران شاهد تصمیم‌گیری‌های اشتباه شخصیت اصلی داستان هستند و می‌بینند که چطور رو آوردن به مواد مخدر می‌تواند نوجوانی استایلز را تحت تأثیر خود قرار دهد. سازندگان این عنوان سعی داشته‌اند در کنار ارائه تجربه‌ای سرگرم کننده، پندی درست از اهمیت تصمیم‌گیری صحیح در دوران نوجوانی را با گیمر‌ها در میان بگذارند.

با توجه به بازخورد بسیار مثبت کاربران ایرانی و طرفداران بازی‌های رایانه‌ای، ما تصمیم گرفتیم مصاحبه‌ای را با تیم سورنا گیمز صورت دهیم. در ادامه دانیال نوروزی، مدیر روابط عمومی و واحد رسانه، به سؤالات ما پاسخ داده و توضیحاتی درباره عنوان مورد انتظار What Happened را با مخاطبین در میان گذاشته است.

ایده اولیه این بازی از چه موضوعی نشأت می‌گیرد و تمرکز اصلی تیم سازنده بر روی چه مسائلی بود؟

" در این بازی سعی شده تا از دغدغه‌ها و مشکلات معمول یک نوجوان در زندگی‌اش الهام گرفته بشود. بازی What Happened دارای المان‌های روان‌شناختی است و تمرکز خاصی روی نحوه‌ی روایت، شخصیت‌پردازی و ارائه اتمسفرهای متنوع شده است."

این عنوان چه مدت است که در حال توسعه قرار دارد و تیم توسعه‌دهنده شامل چند نفر می‌شود؟

"کل اعضای اصلی تولید این بازی در طول سه سال گذشته، ۶ نفر بودند."

هدف شما در بازاریابی برای عنوان What Happened چیست و آیا این بازی قرار است در کشور‌های خارجی نیز منتشر شود؟

"هدف اصلی ما، عرضه‌ی این بازی به صورت جهانی روی پلتفرم استیم برای رایانه‌های شخصی است. بعد از عرضه‌ی بازی روی رایانه‌های شخصی، برنامه داریم تا بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم منتشر شود."

بازخورد مخاطبین تا به امروز نسبت به تریلرهای این عنوان چگونه بوده است؟

"در طول سه سال گذشته، تریلرها و نمایش‌های مختلفی از بازی منتشر و انجام شده و چندی پیش هم رونمایی جهانی What Happened از طریق وب‌سایت IGN که رسانه شماره یک سرگرمی و بازی‌های ویدیویی در دنیا است، انجام شد. بازخوردها نسبت به فضاسازی، روند داستانی و موضوعی که بازی قصد دارد ارائه دهد، عموماً مثبت بوده و با بازی‌های مشهور و موفقی در این سبک مقایسه شده است."

مفهوم اصلی بازی از دید شما چیست و تیم سازنده قصد داشته چه پیامی را به مخاطبین خود برساند؟

"ما سعی کردیم تا از طریق این بازی، زوایای مختلفی از زندگی و مشکلات یک نوجوان را به تصویر بکشیم. مشکلاتی مانند روابط دوستانه، خانواده، مدرسه و در کل دغدغه‌های ذهنی که هر کسی شاید با آنها دست و پنجه نرم کرده است. از آنجایی که بازی به مقصد عرضه‌ی جهانی ساخته شده، سعی کردیم تا داستان بازی محدود به جغرافیای خاصی نباشد و هر کسی در دنیا می‌تواند با موضوعیت و هدفی که در بازی مشخص شده، ارتباط برقرار کند."

بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازی رایانه ای کنسول بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنرهای تجسمی اردبیل اظهار کرد: مهمترین شاخص آثار هنری توانخواهان بهزیستی شاخص امید است در حالی که در حوزه‌های دیگر کمتر شاهد این شاخص هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه و اراده محکم توانخواهان شایسته تقدیر است، افزود: محدودیت‌ها مانع ترقی و تعالی توانخواهان نشده بلکه امروز شاهد هستیم که این جامعه هدف به عرصه‌های بین المللی و ملی دست پیدا کرده‌اند و وظیفه مسؤولان در قبال توانخواهان و مددجویان بهزیستی، فراهم ساختن مسیر رشد و تعالی آنها است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش چشمگیر اداره کل بهزیستی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ادامه داد: هزینه شدن یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته نشانگر عزم دولت در خدمت به جامعه تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل است.

عاملی با بیان اینکه گزارش‌ها در حوزه مسکن مددجویی بسیار امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: رتبه سه کشور را در بحث پیشبرد نهضت ملی مسکن مددجویان داریم و در تلاش هستیم تا با هموار کردن مسیر رشد و تعالی توانخواهان و مددجویان یاریگر آنان در مسیرهای موفق۵یت باشیم.

کد خبر 6081205

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • دقیقی: دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟
  • پلی استیشن 5 پرو برای اجرای 60fps بازی‌ها هدف‌گذاری می‌کند