Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به آغاز ساماندهی اشیاء عتیقه موزه رشت گفت: هزار و ۱۷۳ اثر استان گیلان در فهرست آثار ملی ثبت شد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از وجود 42 هزار قلم شیء تاریخی در موزه رشت خبر داد و با بیان اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان هر ساله نسبت به ساماندهی تعدادی از این اشیاء اقدام می‌کند اظهار داشت: ساماندهی 4 هزار قلم شیء تاریخی موزه رشت در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در تشریح بیشتر جزئیاتی از طرح ساماندهی اشیاء تاریخی موزه رشت عنوان کرد: از 42 هزار قلم شیء موجود در موزه رشت در حال حاضر بیش از 21 هزار قلم ساماندهی و با تهیه یکسری اطلاعات لازم، اسامی آن‌‌ها وارد سامانه جام شده است.

جهانی شناسنامه‌دار کردن اشیاء تاریخی موزه رشت را یکی از اقداماتی که در راستای ساماندهی آنان اجرایی می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: مشخص شدن هویت شیء تاریخی مورد نظر، اینکه متعلق به چه دوره‌ای است و کاربری آن چه بوده است از دیگر مزیت‌ها و کارکردهای ساماندهی کردن اشیاء تاریخی محسوب می‌شود.

رد پای جنایت صهیونیست‌ها در "زیرخاکی"/ عتیقه دزدهای اسرائیلی را بهتر بشناسید!تهران| دستگیری حفاران غیرمجاز اشیا عتیقه در بهارستان/ شناسایی متهمان دیگر ادامه داردظروف سفالی و سکه‌های عتیقه در "نیشابور" کشف شد

وی با بیان اینکه برنامه ساماندهی اشیاء عتیقه و تاریخی هرساله به صورت مدون و مستمر توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی گیلان دنبال می‌شود تصریح کرد: اطلاعات و جزئیات اشیاء تاریخی مربوط به هر موزه‌ای زمانی که وارد سامانه جام شد موجب می‌شود شیء تاریخی مربوطه در هر جای جهان که باشد کددار شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان مشخص شدن ابعاد شیء، جنس، تاریخ و قدمت شیء تاریخی را از دیگر مزایای کددار کردن آنان ذکر کرد و گفت: امیدواریم طرح ساماندهی 4 هزار قلم از اشیاء تاریخی موزه رشت با همکاری پرسنل این موزه در مدت 6 ماه تمام شود.

جهانی با تأکید بر اینکه استان گیلان با دارا بودن هزار و 173 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، در ردیف استان‌های برتر کشور به لحاظ تراکم آثار تاریخی قرار گرفته است تصریح کرد: صیانت از آثار ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی از وظایف ذاتی همه دستگاه‌هاست و همه باید در حفاظت از این آثار تلاش و کوشش کنند.

به گزارش تسنیم، گیلان علاوه بر مظاهر طبیعی و زیبایی‌های چشم‌نوازش با قدمت و پیشینه تاریخی بسیار بالایی که از آن بهره می‌برد به گواه مستندات و شواهد به‌دست آمده از دوره‌های مختلف، از دیرباز تاکنون خواستگاه رویش تمدن‌ها، آداب و رسوم مختلفی بوده که این موضوع به خوبی در آثار تاریخی آن ملموس و قابل مشاهده است.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری گیلان اداره کل میراث فرهنگی فهرست آثار ملی تاریخی موزه رشت ساماندهی اشیاء اشیاء تاریخی شیء تاریخی هزار قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز