Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@09:42:02 GMT

نرخ تورم عربستان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۵۱۶

نرخ تورم عربستان چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس نوشت: در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۶.۱ درصد بوده است و پس از این بخش، رستوران و هتلداری با ۰.۸ درصد و فرهنگ و آموزش با ۰.۷ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به ارتباطات با منفی ۰.۶ درصد بوده است و پس از این بخش، لوازم منزل با منفی ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد و حمل و نقل با منفی ۰.۴ درصد قرار دارند.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در ماه آوریل منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲  درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۴۶ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

از سوی دیگر متوسط تورم در دوازده ماه منتهی به آوریل در  اتریش به ۱.۶ درصد کاهش یافت که ۰.۲ درصد کمتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش رستوران و هتلداری با ۳.۱ درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۲.۶ درصد و فرهنگ و آموزش با ۲.۲ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۱.۶ درصد بوده است. 

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم اتریش در ماه آوریل  صفر درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

کد خبر 514662 برچسب‌ها اقتصاد - تورم عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد تورم عربستان ثبت شده مربوط درصد بوده تورم مربوط تورم عربستان تورم ثبت شده کمترین تورم نرخ تورم منفی ۰ ۶ درصد ۲ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی در دوره جدید فعالیت خود در دولت سیزدهم رویکرد تثبیت و حرکت در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد ایران را برای ریل گذاری سیاست‌های پولی و بانکی اتخاذ کرده است. در همین ارتباط و همچنین در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، این بانک با اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی حول سه محور اصلی «ثبات‌بخشی و پیش‌بینی‌پذیر نمودن بازار ارز»، «کنترل نقدینگی» و «بازنگری در مقررات» اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داد که برآیند سیاست ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در بهبود متغیرهای کلان اقتصادی به ویژه در کنترل نرخ تورم قابل مشاهده است. 

در همین زمینه، بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر روند کاهشی این شاخص در دولت سیزدهم است، به طوری‌که تورم 12 ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۸۲.۶ درصد در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به ۳۲.۶ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ (نرخ تورم سال ۱۴۰۲) کاهش یافته که موید کاهش قابل ملاحظه ۵۰.۰ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

نمودار ۱- تورم دوازده ماهه و نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده (درصد) (100=1395)


در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در سال ۱۴۰۲ روند نزولی به خود گرفت به طوریکه با کاهش ۱۷.۹ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۴.۵ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ رسید. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در سال ۱۴۰۲ حاکی آن است که کاهش تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در سال ۱۴۰۲ عمدتاً از جانب اقلام کالایی بود؛ به گونه‌ای که در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «کالا» با کاهش ۲۴.۹ واحد درصدی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۹.۸ درصد در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؛ در حالی‌که تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «خدمت» با ۱.۴ واحد درصد کاهش، از ۳۷.۱ درصد به ۳۵.۷ درصد رسید.

در همین ارتباط، تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در اسفندماه ۱۴۰۲ رقم ۱.۶ درصد را ثبت نمود. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۱.۵ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۰ واحد درصد و تورم ۱.۸ درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۶ واحد درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • تورم بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • کاهش شدید فروش خودرو در اروپا