Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@11:47:29 GMT

اضافه وزن موجب بروز درد مفاصل می شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۵۲۹

اضافه وزن موجب بروز درد مفاصل می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «دیانا هیگینز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، در این باره می‌گوید: «درد، آرتروز و وزن دارای یک رابطه پیچیده مشترک هستند.»
وی در ادامه می‌افزاید: «در مجموع هرچقدر فرد دچار اختلالات اسکلتی عضلانی، وزن بیشتری داشته باشد احتمالاً درد بیشتری دارد که بر عملکرد و کیفیت زندگی تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
محققان در این مطالعه، داده‌های مربوط به حدود ۲ میلیون کهنه سرباز آمریکایی دچار اختلالات اسکلتی عضلانی نظیر اختلال مفصلی، آرتروز، کمردرد یا گردن درد را مورد بررسی قرار دادند.
نتایج نشان داد از هر ۱۰ بیمار، ۸ بیمار دارای اضافه وزن یا چاق بودند. هرچقدر شاخص توده بدنی بیمار بیشتر باشد، احتمال گزارش درد نیز بیشتر بود.
در مقایسه با افراد با وزن نرمال، افراد دارای چاقی نسبی (شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۳۹) ۹ درصد بیشتر درد را گزارش می‌کردند. و افراد دارای چاقی شدید (شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر) ۲۳ درصد بیشتر گزارش درد داشتند.
ارتباط بین اضافه وزن و افزایش ریسک درد در بیماران مبتلا به آرتروز بیشتر بود. محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اضافه وزن بروز درد مفاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان

محمدعلی اسفنانی درباره دریافت زیر میزی از بیماران توسط برخی پزشکان، گفت: دریافت وجه اضافه بر تعرفه در هر صنفی تخلف است و برخی از پزشکان با عنوان های مختلف اقدام به اضافه دریافتی از بیمار می‌کنند که تخلف است و با اولویت بررسی می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گروکشی از بیمار در زمانی که نیازمند دریافت خدمات پزشکی است و مجبور کردن به پرداخت پول اضافه، سکه، ارز و یا موارد مشابه تخلف بوده و در صورت تشکیل پرونده از متولیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرونده ای تشکیل شود؛ سازمان تعزیرات حکومتی برای کمک به مردم و جلوگیری از تضییع حق سلامت عمومی با جدیت برخورد می کند.

اسفنانی بخشی از عملکرد این سازمان در حوزه زیر میزی پزشکان را رسیدگی به ۵۱۹ پرونده در چهار ماه عنوان کرد که منجر به جریمه ۱۷ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریالی پزشکان متخلف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان به آرتریت دچار می‌شوند؟