Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین کفعمی مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در روز‌های آغازین همه‌گیری ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: به توجه به این منویات بسیج دانشجویی با نقش‌آفرینی برای مقابله با این ویروس آغاز به فعالیت کرد، در گام نخست این فعالیت‌ها در حوزه‌های غربالگری و توزیع محلول‌های بهداشتی با حضور در مجموعه‌های پزشکی برای ارائه مشاوره انجام شد، از دیگر اقدامات انجام شده توزیع قریب به ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۱۲۷ هزار جفت دستکش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه گروه‌های بسیج دانشجویی شهر اصفهان مشغول به نقش‌آفرینی شدند، از آغاز این پویش تا به امروز گروه‌های جهادی توانستند با کمک خیرین و دستگاه‌های مربوط به این حوزه و با مشارکت معتمدین محلی تعداد ۵ هزار و ۳۷۶ پک غذایی بسته‌بندی و پخش کنند همچنین آماده‌سازی ۱۰ هزار پک که شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش است در پایان اردیبهشت ماه در سطح استان توزیع شد.

او در ادامه گفت: بسیج دانشجویی استان با هماهنگی بنیاد علوی و جمعیت امام حسن طرح هم‌سفره با همسایه را راه‌اندازی کرد که این طرح پنج رکن اساسی از جمله بنیاد علوی، جمعیت امام حسن، معتمدین محلی، کسبه و همسایه‌ها دارد؛ در این طرح ۵۰ گروه جهادی با میانگین ۵۰ مغازه در استان ثبت‌نام کردند. این طرح به این صورت است که معتمدین محلی و کسبه بعد از شناسایی اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا بسته‌های معیشتی را بین آن‌ها توزیع می‌کنند و یا اینکه افراد آسیب‌دیده و نیازمند با حفظ کرامت انسانی به فروشگاه‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و حتی تعمیرگاه‌های خودرو و لوازم و تحریر و.. معرفی شده تا بتوانند اقلام موردنیازشان را تهیه کنند.

کفعمی بیان کرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی صحبت کردن با ۱۲۰ نانوایی است تا بتوانیم آن‌ها را در روز‌های آینده وارد محور خدمتی بکنیم. این اقدام به این صورت می‌باشد که گروه‌های جهادی رقمی را با نانوایی مشخص می‌کنند و خیرین هزینه آن را می‌پردازند و نانوایی‌ها توزیع رایگان نان را آغاز می‌کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با حضور چند روزه در حاشیه شهر با حضور متخصصین مربوطه پزشکی شروع به ویزیت و درمان مردم این مناطق کرد و نزدیک به ۶۰۰ خانواده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویزیت و درمان شده‌اند. امیدواریم در پویش‌ها و فعالیت‌هایی که قشر انقلابی انجام داده‌اند بسیج دانشجویی هم بتواند در این همدلی مؤمنان سهیم باشد.

کفعمی با تأکید بر اینکه تلاش بسیج دانشجویی ورود به پیامد‌های کرونا است اظهار کرد: نشست‌های علمی کرونا را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم بیماری را از منظر علمی بررسی کرده و آسیب‌ها و تهدیداتی که این ویروس برای حوزه‌های مختلف استان اصفهان و در سطح کلان‌تر یعنی کشور دارد را با استفاده از اساتید دانشگاه و دانشجو شناسایی کنیم و بتوانیم برای آن‌ها راهکار‌های علمی ارائه دهیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مقابله با ویروس کرونا پویش کمک های مومنانه توزیع بسته معیشتی بسیج دانشجویی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود