Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز مشهدمقدس و حرم منور رضوی لحظاتی نورانی و پرشور را پشت سر گذاشت؛ از صفوف گسترده زائران و مجاوران برای زیارت حرم منور رضوی بگیرید تا اشتیاق بیش از حد و اشک‌هایی که در چشمان زائران جاری بود. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، درب‌های حرم منور رضوی امروز پس از 69 روز به روی زائران و مجاوران و مشتاقان بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مشهدمقدس و حرم منور رضوی لحظاتی نورانی و پرشور را پشت سر گذاشت؛ از صفوف گسترده زائران و مجاوران برای زیارت حرم منور رضوی بگیرید تا اشتیاق بیش از حد و اشک‌هایی که در چشمان زائران جاری بود.

بسیاری از زائران از ساعت‌ها قبل در خیابان‌های منتهی به حرم منور رضوی حضور پیدا کرده بودند تا در نخستین لحظات بازگشایی حرم منور رضوی توفیق حضور در صحن‌های حضرت را پیدا کنند.

با یکی از زائرانی که به سوی حرم رضوی رهسپار است همکلام می‌شوم که می‌گوید: حضور در صحن‌های حرم رضوی خود توفیق بزرگی است که از سوی آقا بر ما منت گذاشته شده است؛ 69 روز است که به حرم حضرت مشرف نشده‌ام و دلمان پر کشیده است.

آستان قدس در ایام بسته بودن درب‌های حرم رضوی چه اقداماتی انجام داد؟قدردانی ویژه اوقاف از جهادگران عرصه سلامت در قالب طرح «زائران حرم رضوی و حسینی»

وی ادامه می‌دهد: باید قدردان منت حضرت رضا(ع) باشیم؛ مشهدی‌ها و زائران قطعا پس از این بسیار بیشتر باید قدر ولی نعمت خود را بدانند.

جمعیت همچنان به سمت حرم و بارگاه منور رضوی سرازیر است و زائران و مجاوران خود را به بارگاه رضوی می‌رسانند و آنچه در این میان حائز اهمیت است این است که بخش زیادی از جمعیت نکات بهداشتی را نیز رعایت کرده‌اند.

با یکی از خادمان حضرت نیز همکلام می‌شوم که می‌گوید: حضرت رضا(ع) رئوف و بخشنده هستند و قطعا منت ایشان بوده که سبب شده امروز شاهد بازگشایی حرم منور رضوی باشیم؛ این روزها که به حرم رضوی مشرف می‌شدم زمانی که صحن‌‌ها را خالی زا زائر می‌دیدیم دلمان می‌گرفت.

مشهدی‌ها خود را به حرم منور رضوی می‌رسانند و در این میان بسیاری که دستشان از حرم کوتاه است همچنان از من و شمای زائر التماس دعا دارند.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زائران و مجاوران حرم منور رضوی حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

بی‌راه نیست که بگوییم نیت دست خالی نرفتن زائران از حرم سلطان خراسان سبب شد که خادمان رضوی در این سال‌ها با نوشیدنی دلچسبی در صحن‌ها از زائران پذیرایی کنند. حتماً شما هم وقتی خسته از کارهای روزانه یا تحمل رنج سفر، دو رکعت نماز زیارت خوانده‌اید و بعد از خواندن زیارت‌نامه‌ای سبکبال شده‌اید، دوست دارید گلویی تازه کنید و چه نوشیدنی بهتر از یک استکان چای داغ و خوش عطر آن هم با میزبانی بهترین بندگان خدا. حتی اگر اهل چای هم نباشید، شک نداریم که پاهایتان برای نوشیدن جرعه‌ای از خوان رحمت رضوی سست می‌شود. چای‌هایی که تهیه آن مثل گرفتن غذای حضرتی نیاز به طی مقدماتی ندارد. فقط کافی است چند دقیقه‌ای در کنار خیمه‌های سفید رنگ گوشه دنج یکی از صحن‌های کوثر، غدیر، باغ رضوان یا امام حسن مجتبی(ع) در چهار گوشه حرم مطهر، منتظر بمانید تا نوبت به شما شود و آرامش را سر بکشید.

این چایخانه‌ها روزانه پذیرای حضور زائران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت امام رضا(ع) هستند. در ادامه ویدیویی از حضور نجم‌الدین شریعتی مجری خوب یکی از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون «سمت خدا» را می‌بینیم که مشغول ریختن چای و پذیرایی از زائران است.

زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم