Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@14:25:56 GMT

روزی به نام مسجدسلیمان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۸۶۰

روزی به نام مسجدسلیمان

شهردار مسجد سلیمان گفت: شهرت این شهر به دلیل اکتشاف نخستین چاه نفت کشور در آن است که زمینه‌ساز تحولات زیادی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران شد.

نوید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نامگذاری پنجم خرداد به عنوان روز مسجدسلیمان، اظهار کرد: مسجد سلیمان شاهراه ارتباطی استان خوزستان به چهارمحال و بختیاری است، وجود چندین ارگان خاص در منطقه مانند ارتش و کارخانجات تانک‌سازی، سایت هوانیروز، شرکت نفت، پتروشیمی، سد هیرمند و محیط مناسب برای مشارکت اقتصادی، این شهر را منحصر به فرد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آخرین سرشماری نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ جمعیت شهر مسجد سلیمان ۱۱۳ هزار و ۴۱۹ نفر اعلام شد که از این تعداد ۵۷ هزار و ۶۵۹ نفر مرد و ۵۵ هزار و ۷۶۰ نفر زن بودند و مجموعاً ۳۰ هزار و ۱۱۵ خانوار در آن وجود دارد.

شهردار مسجدسلیمان با بیان اینکه مسجدسلیمان به شهر اولین‌ها و تپه‌ها مشهور است، تصریح کرد: اولین پارک‌ری کشور در خیابان اصلی این به صورت سرپوشیده ایجاد شده که شامل بخش‌های بازار و پیاده‌رو است؛ همچنین المان مسجد سلیمان نیز که در شمار نخستین انواع در کشور است با تأیید استانداری و سازمان برنامه و بودجه در این محل نصب می‌شود.

شعبانی با اشاره به افتتاح پل ماشین‌رو منطقه جانکی در سال جاری، افزود: عملیات احداث زیرگذر نمره یک، پل روگذر نمره دو به سمت باشگاه، آسفالت ۴۰ تا ۶۰ درصد معابر محلات مختلف شهر، احیای ۱۷ بوستان و پارک محله‌ای و احداث آبنماهای سطح شهر با پیشرفت ۳۰ درصد، اجرای پروژه‌های ترافیکی و ایستگاه‌های تاکسی و حمل و نقل عمومی و سیتی سنتر ورودی شهر با مشارکت فروشگاه رفاه در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری مسجدسلیمان بر اساس رقم ۴۵ میلیارد تومان تنظیم شد که هنوز تفریغ آن انجام نشده است؛ بودجه سال ۹۹ نیز بر اساس رقم ۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده، اما با توجه به مسائل پیش آمده ناشی از شیوع کرونا احتمالاً تا دو ماه آینده تغییراتی در آن اعمال شود.

شهردار مسجدسلیمان با اشاره به سرانه فضای سبز این شهر، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی منطقه و استاندارد کشور در این زمینه که بین هفت تا ۱۲ مترمربع است، مساحت فضای سبز این شهر با دو دهم افزایش به ۳.۹ تا چهار مترمربع افزایش یافته است که باز هم با سرانه استاندارد فاصله دارد، البته استاندارد جهانی ۲۰ تا ۲۵ است که به لحاظ اقلیم جغرافیایی نمی‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

شعبانی تصریح کرد: برای بزرگداشت روز مسجد سلیمان برنامه‌های متعددی در نظر داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های پی در پی و فلج کننده پروژه‌ها اجرا نشد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۱ پروژه عمرانی و ۲۷ پروژه جاری که ۱۰ طرح آن در شمار بزرگترین طرح‌ها است در دست اقدام است.

شهردار مسجدسلیمان ادامه داد: برای اولین بار در شهر واحد مشارکت‌های بخش خصوصی با تضمین برگشت سود برای سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده که مطالعات این کار در مدت سه ماه انجام شده و در دو ماه آینده در قالب بسته جامع منتشر می‌شود.‌

به گزارش ایمنا، در پنجم خرداد ۱۲۸۷ نخستین چاه نفت ایران و خاورمیانه در مسجدسلیمان کشف شد که به سبب اهمیت این رویداد تاریخی، این روز به عنوان روز مسجدسلیمان نامگذاری شده است.

کد خبر 425440

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران فرهنگ شهروندی شهروند شهرداری شهر مدیریت شهری مسجد سلیمان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نفت صادرات نفت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار مسجد مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

ایتنا - تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.
تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 

سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • روزی برای رادیو
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • 19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل (2005/4/24) / فیلم
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست