Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی پوربافرانی، با بیان اینکه  علی لاریجانی در اداره صحن عملکردی فراجناحی داشت، گفت: لاریجانی به دور از دیدگاه‌‎های سیاسی و جناحی به اداره صحن می‌پرداخت به طوری که در زمان ریاست وی، نمایندگان از هر طیف سیاسی که در مجلس حضور داشتند، می‌توانستند آزادانه اظهارنظر کنند و زمینه تحقق این مهم به خوبی توسط ریاست مجلس شورای اسلامی فراهم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم ادامه داد: لاریجانی در مقاطعی که کشور با مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی به ویژه بعد از اعمال تحریم‌ها مواجه بود در این سمت فعالیت کرد و توانست با مدیریت صحیح از بسیاری از بحران‌های ایجاد شده به خوبی عبور کند.

پوربافرانی در بیان گلایه‌ های برخی افراد از هیات رییسه، یادآور شد: برخی نقدها گاهی مطرح می‌شد که ناشی از عملکرد کل هیات رییسه بود و نمی‌توان آن را از نواقص ریاست مجلس دانست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید اداره صحن در شرایطی که افرادی از طیف‌های سیاسی مختلف و تمام نقاط کشور با دیدگاه‌ها و سلایق گوناگون در آن حضور دارند، آن هم به گونه‌ای که از وضعیت یکسان و حقوق برابری در اظهارنظر در قالب تذکر، پیشنهاد و نطق برخوردار باشند، امر دشواری بوده که دکتر لاریجانی توانست در این زمینه موفق عمل کند

 لاریجانی اجازه باج خواهی به برخی را نداد

عزت الله یوسفیان ملا،درباره عملکرد ۱۲ ساله دکتر علی لاریجانی در مسند ریاست مجلس، اظهار کرد: جلسات مجلس بر اساس قانون آیین نامه داخلی اداره می‌شود که از قوانین مادر به شمار می‌آید و با دو سوم آرا در صحن تصویب می‌شود و به نوعی ادامه قانون اساسی به شمار می‌آید؛ لذا در طول این ۱۲ سال هیچ موردی  در مجلس نبود که دکتر لاریجانی بدون استناد به قانون پاسخ دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با یادآوری اینکه سال‌ها ریاست کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس را به عهده داشته‌ام و تسلط کافی بر آیین داخلی مجلس دارم، تصریح کرد: حتی نمی‌توانیم در طول این ۱۲ سال، یک مورد را یافت که رئیس مجلس میلی و سلیقه‌ای به آن پاسخ داده باشد و هر کس چنین موردی سراغ دارد، مصداق بیاورد.

وی با بیان اینکه حجم کاری لاریجانی به دلیل افزوده شدن به اختیارات رئیس مجلس از دوره هشتم افزایش یافت، ادامه داد: از امور اداری مجلس گرفته تا تصمیمات در حد جلسات سران قوا به وظایف رئیس مجلس افزوده شد و طی این مدت تمامی پاسخ‌های رئیس مجلس به تذکرات و مسائل مختلف، با استناد به قانون بود.

یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه تسلط دکتر لاریجانی بر آیین نامه داخلی و قوانین مادر مثال زدنی بود، گفت: لاریجانی پیش از ورود به صحن مطالعه کافی درباره موضوع مطروحه در دستور کار در صحن علنی را داشت و برای هر تصمیمی تمام جوانب هر مسئله‌‎ای را در نظر می‌گرفت.

وی، لاریجانی مسلط ترین رئیس مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: همچنین دکتر لاریجانی در بحران‌ها و بزنگاه‌های مختلف، عملکرد بی نظیری داشت و بعضا در برخی استیضاح‌‎ها که همراه با تهدید و فشار بود، رئیس مجلس تمام قد از طرف حق پشتیبانی می‌کرد و در واقع ایشان پشتیبان حرف حق و مقابل حرف زور و خلاف واقع  بود و اجازه باج خواهی از جانب برخی را  در این سه دوره ‌نداد.

نمره ولایت‌پذیری علی لاریجانی ۲۰ است

مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به اینکه علی لاریجانی رئیس دور دهم مجلس شورای اسلامی در تمامی ۱۲ سال ریاست بر پارلمان یک مدیر فراملی بود، گفت: منافع ملی در تمامی لحظات مدنظر وی بود و به برخی انتقادات جریان‌های سیاسی اهمیتی نمی‌دادند، البته نه اینکه اعتقادی به جریان‌های سیاسی نداشته باشند بلکه به دلیل توجه ویژه به منافع ملی کشور خود را سپر برخی انتقادات می‌کردند.

بنابر گزارش خانه ملت، نماینده مردم لنگرود در دور دهم مجلس تاکید کرد: دکتر لاریجانی واقعا انسان صبور و پرتحملی بودند، حتی در سخنان پایانی وی در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل اعتقاد به چنین موضوعی اعلام کردند، باید همه یکدیگر را تحمل و به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس همیشه یک شخصیت مستقلی داشت، اظهار کرد: به پایندی دکتر لاریجانی به ولایت و رهبری می‌توان نمره بیست داد، هر جایی که احساس می‌کرد که مقام معظم رهبری نگاهی دارند، تلاش می کرد تا اهداف را در همان چارچوب تنظیم و هدایت کند.

لاهوتی با تاکید براینکه دکتر لاریجانی در کشور به عنوان یک کانون قدرت و وحدت به شمار می‌روند، افزود: هر دو جریان سیاسی در کشور وی را به عنوان مدیری عاقل و توانمند می‌شناسند، امکان دارد درباره برخی مسایل جریان‌های سیاسی نسبت به وی نگاه متفاوتی داشته باشند اما بر مدیریت توانمند دکتر لاریجانی متفق‌القول هستند.

وی ادامه داد: همراهی‌های وی در برخی مواقع حساس با دولت و یا در جایی که نیاز بود مجلس با بُعد نظارتی پرقدرت عمل کند به مسایل مختلف کشور وارد می‌شد، در مجموع وی یک انسان بزرگ و سرمایه ارزشمند برای کشور است که باید محافظت شود زیرا دکتر لاریجانی متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است.

۱۷۲۷۲۱۵

کد خبر 1391869

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس دهم دکتر لاریجانی علی لاریجانی نماینده مردم شورای اسلامی رئیس مجلس ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است، همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند تا بدانند بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه پنج‌ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد، اما نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کنند و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • گپ و گفت با مهرداد لاهوتی؛ از ملاقات خصوصی با قالیباف و رأی نیاوردن باهنر تا گرانی سرسام آور کالاها در سال جدید
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!