Web Analytics Made Easy - Statcounter

می‌گوید پس از ۳۸ سال فعالیت در صنف عکاسی و فیلمبرداری به دلیل شرایط ناشی از کرونا و عدم حمایت مجبور به تغییر شغل شده است. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، بخشی از جامعه رزق و روزی خود را از طریق برگزاری مجالس دریافت می‌کنند و البته شیوع کرونا تا حدی در این مسئله اختلال ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا به ایران و به تبع آن گناباد مجالس عروسی و جشن و دورهمی کلا تعطیل شد و حدود چندین ماه است فیلمبرداران و عکاسان مجلسی بیکار شده‌اند که هنوز این بیکاری کماکان ادامه دارد.

یکی از شهروندان گنابادی که در این صنف فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: حدود سه ماه است که در منزل بیکار نشسته‌ام و برای تامین احتیاجات اولیه زندگی‌ام درمانده شده‌ام و‌ معلوم هم نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:در حال حاضر گرفتن عکس اداری موضوعیت ندارد بیشتر اداره‌ها با اسکن کردن عکس نیاز ارباب رجوع را به گرفتن عکس در عکاسی‌ها را از بین برده‌اند و تنها مسیر درآمد عکاسان عکس‌برداری از مجالس عروسی و جشن و دورهمی است که آن هم تعطیل شده است. 

پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها منتفی شد/ خبر خوش برای تاکسیران‌ها در راه استپرداخت بیمه بیکاری کرونا در استان کرمانشاه آغاز شد‌منتخب مردم آمل در مجلس یازدهم: بیکاری فارغ التحصیلان بخش صنعت نگران کننده است

این عکاس گنابادی عنوان کرد: با کمال تأسف صنف عکاسان و فیلمبردان مشمول آسیب‌دیدگان اقتصادی از کرونا نشده‌اند تا به آنها حداقل تسهیلاتی پرداخت شود. قشری که درآمدش و چرخیدن چرخ زندگی‌اش وابسته به برگزاری اجتماعات است و کرونا اولین و کاری‌ترین ضربه‌ها را به اجتماعات وارد کرده مشمول آسیب‌دیدگان از ماجرای تلخ کرونا نشده است.

وی افزود : گوش شنوایی برای درد دل ما وجود ندارد و کسی فکر نمی‌کند ما هزینه‌های زندگی خودمان را باید از چه راهی تامین کنیم.

عکاس و فیلمبرداران ناتوان در پرداخت اجاره

مجید نمکی مقدم رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: از حدود 15 اسفند سال گذشته که تالارها بسته شد عکاسان و فیلمبرداران نیز درآمدی نداشته‌اند و این در صورتی بوده که اواخر اسفند تا ابتدای اردیبهشت پیک درآمدی است.

وی ادامه داد: در حدود 35 عکاس و فیلمبردار در گناباد مشغول به کارهستند که با توجه به شرایط موجود حتی در پرداخت اجاره مغازه خود ناتوان هستند و وضعیت معیشتی آنها نیز مناسب نیست.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران گناباد خاطرنشان کرد: تقریبا با توجه به نامعلوم بودن زمان باز شدن تالارها 99 درصد قراردادهای که کنسل شده دیگر تمدید نشده است.

نمکی مقدم با انتقاد از عدم قرار گرفتن شغل عکاسی و فیلمبرداری در لیست دریافت کمک‌های دولتی گفت: شرایط به صورتی شده که عکاسان و فیلمبرداران به سمت تغییر شغل رفته‌اند که به عنوان مثال خودم به عنوان رئیس اتحادیه بعد از 38 سال کار عکاسی و فیلمبرداری مغازه را واگذار کرده‌ام.

وی در پایان بیان داشت: دولت باید نگاهی هم به قشر عکاس و فیلمبردار اشته باشد و با پرداخت تسهیلات و کمک های مختلفی از ورشکستگی و بیکار شدن این قشر جلوگیری کند.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عکاسان و فیلمبرداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه

در این مسابقه سالانه که در ۱۰ بخش رنگی، تک رنگ، منظره، سفری، چیدمان، دنیای حیوانات، زندگی روزمره، هنر بیجان، ریزنگار، قدرت و در سه رده سنی برگزار می‌شود، زهرا عطاریانی در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال و در دو بخش منظره و زندگی روزمره در این نمایشگاه پذیرفته شده است.

امسال عکس‌های پذیرفته شده این نمایشگاه از میان ۱۶ هزار و ۱۷۱ عکس دریافتی از ۵ هزار و ۶۷۱ عکاس از ۴۳ کشور جهان انتخاب شده که ابتدا در شهر مسکو و سپس در چند شهر بزرگ از جمله سن پترزبورگ به نمایش عمومی درخواهد آمد. این نهمین موفقیت بین المللی این هنرآموز نوجوان ایرانی است.

علاقه‌مندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس‌های منتخب از تاریخ ۲۶ تیرماه جاری به پایگاه اطلاع رسانی مسابقه به نشانی www.noframes.photos.ru مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود