Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نگاهی به آمار کشورهایی که بیشترین میزان استخراج از معادن را انجام می‌دهند، چین با اختلاف قابل توجهی از سایرین در صدر این لیست قرار دارد و بیشترین سهم از استخراج خود را به سوخت‌های معدنی اختصاص داده است.

به گزارش پول نیوز، کشور چین نه تنها یک مصرف‌کننده و صادرکننده بزرگ مواد معدنی به شمار می‌رود، بلکه به عنوان بزرگترین استخراج‌کننده مواد معدنی در جهان نیز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در سال ۲۰۱۸، آخرین سالی که آمار کنگره جهانی معدن در دسترس است، چین حدود ۴.۱میلیارد تن از سوخت‌های فسیلی، آهن و همچنین فلزات دیگر و غیر آهنی را استخراج کرد.
بیشترین سهم از این آمار که در دسته سوخت‌های معدنی قرار دارد، زغال‌سنگ بود که تقریبا ۳.۵میلیارد تن از آن استخراج شد. دومین ماده معدنی استخراج شده در چین آهن بود که میزان آن ۲۰۰میلیون تن اعلام شده است.
قابل ذکر است که مشابه چین، بسیاری از کشورهایی که جزو ۱۰استخراج‌کننده برتر جهان هستند، تقریبا به صورت انحصاری به استخراج سوخت‌های معدنی وابسته بودند.
سهم عربستان و اندونزی از سوخت‌های معدنی در کل خروجی معادن به ترتیب ۹۸ و ۹۹درصد بود. سایر کشورها مانند استرالیا و برزیل بین ۴۷ و ۶۲درصد آهن (از جمله آلیاژهای فروم) استخراج کرده‌اند.
امریکا نیز به میزان قابل توجهی به استخراج سوخت‌های معدنی در این صنعت متکی است. سهم آنها در این بخش در سال ۲۰۱۸، ۹۴درصد بود و همچنین نفت و زغال‌سنگ نیز سهمی مساوی را به خود اختصاص دادند.
در نمودار ارائه شده، به ترتیب بزرگترین استخراج‌کنندگان از معادن را مشاهده می‌کنید.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مواد معدنی استخراج زغال سنگ معدن چین سوخت های معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سعی می‌شود معادن به سمت زنجیره ارزش محصولات معدنی هدایت شود تا توجیه اقتصادی داشته باشد و بتوان سرمایه‌گذاران را جذب این بخش کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه آغاز شده، افزود: معادن خوبی در استان وجود دارد که می‌توان صنعت شیشه و بلور را در استان راه اندازی و توسعه داد.

معتمدیان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که باعث شده سرمایه گذاری مطلوبی در بخش معادن انجام نشود، نبود داده‌های متقن و مستند از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان است و نیاز به مطالعات و تحقیقات در این باره احساس می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این راستا مطالعات مربوط به جنوب استان در سطح ۲۲ هزار کیلومترمربع و مطالعات ژئو فیزیک هوایی در شمال استان پیگیری می‌شود که سعی می‌شود تا تابستان به پایان برسد.

وی گفت: در زمینه فرآوری محصولات معدنی هم که اولویت‌های استانی است، سعی می‌شود تا طرح‌هایی که آغاز شده در اسرع وقت به سرانجام برسند.

معتمدیان همچنین بیان کرد: برای فرآوری محصولات معدنی لازم است در زمینه تخصیص آب و زمین برای سرمایه‌گذاران مسیر هموار و سرمایه گذاری‌ها عملیاتی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم اکنون در سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شیوه‌ای در شمال استان دنبال می‌شود تا برای مردم محلی نیز منافعی در زمینه‌های اقتصادی و اشتغال داشته باشد و انحصار درآمد ایجاد نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان
  • از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود
  • امضای قرارداد استخراج ۳۶ معدن در هرات
  • ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه معادن قم انجام شد