Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:27:35 GMT

سمپاشی درختان در قزوین از چهارشنبه آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۱۱۶

سمپاشی درختان در قزوین از چهارشنبه آغاز می‌شود

حمید رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی روزهای گذشته و به دلیل مشاهده سوسک‌های سیاه گندم (کارابیده) که از زمره سوسک‌های شکارگر نیز به حساب میآیند، انجام عملیات سمپاشی درختان سطح شهر قزوین به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه شته‌ها یکی از منابع تغذیه این نوع سوسک به شمار می‌روند، تاکید کرد: در نشست ستاد بحران فرمانداری قزوین تصمیم گرفته شد تا برای مبارزه بیولوژیکی از این سوسک برای دفع آفات درختان سطح شهر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی اضافه کرد: از آنجایی که این نوع سوسک جزو حشرات غیر زیان‌ده بوده و ناقل هیچ نوع بیماری هم نیستند از آن برای مبارزه بیولوژیکی به روش کنترل زراعی در مزارعی مانند گندم به کار گرفته می‌شود.  

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین ادامه داد: این نوع حشره به هیچ عنوان آسیب‌پذیر نبوده و از آنجایی که هرجا نور باشد به سمت آن جذب می‌شود، شهروندان با خاموش کردن چراغ‌ منازل خود و بستن در و پنجره‌های محل سکونتشان از ورود این نوع سوسک در امان خواهند بود. 

وی اضافه کرد: در صورت مساعد بودن هوا و باد، از چهارشنبه هفته جاری و همزمان از ۶ نقطه شهر به مدت ۲ هفته از شب تا صبح عملیات سمپاشی درختان سطح معابر و پارک‌های قزوین از سوی شهرداری آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها شهرداری قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین قزوین شهرداری قزوین قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

على ضیاءالدینی شهردار زرند درآئین کاشت این درختان که همزمان با سالروز تاسیس سپاه انقلاب اسلامی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زرند برگزار شد، گفت:کاشت این درختان که نماد «مقاومت» می‌باشند به شکرانه تحقق وعده صادق» و اعلام همبستگی با مردم مقاوم و مظلوم غزه و ادای احترام به شهدای مظلوم این سرزمین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد. 

وی افزود: زیتون نماد صلح و مقاومت است و یادآور مقاومت مردم غزه برای پس گرفتن سرزمین خود از دست رژیم غاصب صهیونیستی تلاش می‌کنند.

عباس ایرانمنش رئیس شورای اسلامی شهر زرند نیز با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین و بمباران اخیر غزه و کشتار زنان و کودکان بی دفاع گفت: مقاومت مردم غزه حاصل پاگرفتن تفکر انقلاب اسلامی بود که مردم این سرزمین روی پای خود ایستاده و با تمام توان به مقاومت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: با این مقاومتی که در سرزمین غزه به راه افتاده، شک نکنید که وعده صالح امام راحل به حقیقت خواهد پیوست و اسرائیل ماندنی نخواهد بود.

 کاشت این درختان در محل باغ چاه اب شماره ۶ شهرداری زرند که در روز‌های گذشته با تلاش عوامل سختکوش سازمان فضای سبز حوزه معاونت خدمات شهرداری زرند مهیا و آماده شده بود، اجرایی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران | پیرهادی: مخزن‌ های آب اضطراری به کمک فضای سبز آمده‌اند