Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@03:10:33 GMT

پیش‌بینی تداوم وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۵۵۵

پیش‌بینی تداوم وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز (۵ خرداد) در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت همچنین برای امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، شمال کرمانشاه، غرب لرستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: از این‌رو احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان و تاسیسات و داربست‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد. از این‌رو تمهیدات احتمالی در نظر گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین درباره وزش باد شدید در استان‌های گیلان و مازندران طی روز قبل گفت: وزش باد شدید موقت در این استان‌ها پیش‌بینی شده بود. در هشدار زرد رنگ شماره ۲۷ سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده بود که در کنار کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان وزش باد شدید نیز خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه اداره هواشناسی استان‌های نیز هشدارهایی با سطوح نارنجی و حتی قرمز در مورد وزش باد شدید صادر کرده بودند، تصریح کرد: در علم هواشناسی مقدار عددی بسیاری از پدیده‌ها از جمله باد قابل پیش‌بینی دقیق نیست اما می‌توان به صورت تقریبی سرعت وزش باد را تخمین زد.

ضیاییان در پایان گفت:همچنین اگر پدیده‌ای محلی و از وسعت کمی برخوردار باشد خطای بیشتری در تخمین خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته تندبادی با سرعت ۹۰ کیلومتر در شهرهای استان گیلان و مازندارن خساراتی را به دنبال داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه گروه فرقان نفت ونزوئلا غیزانیه هواشناسی پیش بینی وضع هوا وزش باد شدید گرد و خاک ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه گروه فرقان نفت ونزوئلا غیزانیه وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی از پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی استان و دریایی عمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی ناپایداری شدید جوی و دریایی در شهرستان‌های ساحلی استان و دریایی عمان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی  استان سیستان و بلوچستان گفت: از عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه 28 تا 29 فروردین‌ماه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از  70 کیلومتر بر ساعت  و طوفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود 2 تا 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از شنا و تفریحات دریایی و تردد شناورها خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

حیدری گفت: با ورود سامانه بارشی به استان  از 69 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار 23.2، باهوکلات35.5، سراوان 14، ایرانشهر 25.4، میلی متر باران گزارش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • هشدار قرمز هواشناسی؛ آماده باش مدیریت بحران سیستان و بلوچستان
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب