Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@00:35:01 GMT

بازگشایی اماکن با هدف تامین معیشت مردم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۶۱۷

بازگشایی اماکن با هدف تامین معیشت مردم

ایران اکونومیست-حریرچی گفت: در حال حاضر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و مهد کودک‌ها تعطیل هستند.

 ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت بهداشت بازگشایی حداکثری اصناف برای تامین معیشت مردم است. همه مشاغل در سامانه وزارت بهداشت به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اصناف با ورود به سامانه بارکد مخصوص خود را دریافت می کنند افزود: در حال حاضر حدود ۸۶ درصد از اصناف بارکد خود را دریافت کرده‌اند و مجاز به بازگشایی مشاغل خود هستند.

حریرچی با اشاره به اینکه مردم با گوشی های دوربین دار می توانند بارکد اصناف را کنترل کنند، ادامه داد: مردم‌ بهترین بازرس‌های ما هستند و در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را از طریق پاسخگویی به سوالات یا سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قهوه‌خانه‌ها اجازه عرضه قلیان و مواد دخانی را ندارند، بیان کرد: در حال حاضر تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها، مهد کودک‌ها، استخرها و برخی ورزش‌ها مانند: کشتی و کاراته که میزان تماس در آن‌ها بالا است فعلا اجازه فعالیت ندارند.

حریرچی گفت: ۸۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا مربوط به گروه های پرخطر مانند بیماران مبتلا به عارضه های زمینه ای و سالمندان است.

او با اشاره به تشدید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی در سطح استان خوزستان، افزود: جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و استانداری انجام شده است. تست های تشخیصی در افراد بی‌علامت و کم‌علامت افزایش پیدا می کند تا بیماران در مراحل اولیه شناسایی شوند. افراد در تماس با بیماران نیز مشخص و ایزوله خواهند شد.
وضعیت استان خوزستان قرمز است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر وضعیت استان خوزستان قرمز بوده و اقدامات خوبی در این استان انجام گرفته است. روند صعودی میزان ابتلا به کرونا در این استان در حال تبدیل به خط صاف شده است و امیدواریم بین یک تا سه هفته آینده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خوزستان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان خوزستان وزارت بهداشت حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان