Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص فوت یک زن باردار و فرزندش حین زایمان در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اطلاعیه ای منتشر کرد.

متن اطلاعیه شماره ۲ مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر با محور تشکیل جلسه ای با حضور مدیر درمان برای بررسی و رسیدگی به موضوع در ادامه آمده است:

"به اطلاع شهروندان گرامی استان بوشهر می رساند در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۳ پیرو جلسه اولیه کمیته مورتالیتی (مرگ و میر) در بیمارستان، جلسه ای کارشناسی با حضور دکتر زهرا نویدی فرد مدیر درمان تامین اجتماعی استان و کارشناسان ستادی ذی ربط در خصوصی این رویداد تلخ تشکیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مدیر درمان در ابتدا ضمن ابراز تاسف شدید و عرض تسلیت به خانواده محترم مرحومه و مردم شریف استان بابت این موضوع، تاکیداتی بر سرعت، دقت و پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه از مراجع قانونیِ تشخیص و تعین تکلیف نهایی پرونده را بیان نمود.

باید به عرض مردم محترم استان برسانیم که گرچه مرجع رسیدگی کننده به این گونه حوادث دستگاه های بالادستی مانند کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور و دستگاه محترم قضا است، ولی مع الوصف حسب صلاحدید، اقدامات پیشگیرانه تا اظهار نظر نهایی و روشن شدن ابعاد پرونده انجام گردیده که مدیر درمان دستورات لازم در چارچوب اختیارات اداری مشخص شده در قانون و همچنین اقدامات قانونی در جهت محدودیت فعالیت تعدادی از کادر درمانگر درگیر با این پرونده را صادر نمود.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد پرونده مذکور به همراه کار کارشناسی های مقدماتی و ثانویه انجام شده، برای اقدامات قانونی لازم به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ارسال گردد.

مطمئنا حسب وظیفه به محض مشخص شدن نتیجه در هر مرحله ای، این مدیریت خود را ملزم به اطلاع رسانی به موقع و شفاف به خانواده داغدیده ایشان و مردم شریف استان می داند.

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر"

به گزارش ایسنا، روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه زن بارداری و فرزندش در حین زایمان در بیمارستان سلمان فارسی فوت کردند که خانواده مرحوم معتقد هستند این اتفاق بر اثر خطای پزشک و اصرار بر زایمان طبیعی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درمان تامین اجتماعی استان بوشهر مدیر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد

دکتر علی رضازاده گفت:در این راستا طی یک سال گذشته از هشت هزار پرونده تقاضا که در این زمینه تشکیل شده است که سه هزار و ۷۰۰ پرونده به مرحله پرداخت هزینه رسیده است.

وی اضافه کرد:برای درمان این شمار، افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال بابت هزینه های خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:برای ارائه خدمات به زوج های نابارور طی سال گذشته با هفت مرکز دانشگاهی و خصوصی در استان عقد قرارداد و به بیش از هشت هزار پرونده رسیدگی شده است.

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره «قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان کمتر از ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر ۲ تا سه سال قابل تمدید است و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

در استان خراسان رضوی و در حوزه درمان مستقیم، سه بیمارستان فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی