Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:56:27 GMT

شناسایی ۱۴ نقطه نیازمند ایجاد دیوار ساحلی در شیروان

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۷۰۸

شناسایی ۱۴ نقطه نیازمند ایجاد دیوار ساحلی در شیروان

اسحاق خسروپناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول دیوار ساحلی مورد نیاز برای نقاط شناسایی شده ۹ کیلومتر است که انجام آن نیاز به تخصیص اعتبارات لازم دارد.
وی گفت: تاکنون اجرای عملیات دیوار ساحلی روستای دوآب در بخش مرکزی شیروان به پیمانکار سپرده شده و تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته که با اعتبار سه میلیارد ریال در طول ۳۰۰ متر اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه افزود: در دیدگاه سازه های کنترل سیلاب، با ساماندهی رودخانه و احداث ساختمان‌های کنتـرل سـیلاب نظیـر سـدهای مخزنی، سـدهای تاخیری، ایجاد خاکریزهای طولی ساحلی و دیوارهای سیل بند، اصلاح مسـیر و مقطـع رودخانه، حفـر سـیلاب روهـای کمکـی، احـداث ایستگاه‌های پمپاژ و اقداماتی موسوم به آبخیزداری حوزه آبریز، امکان مهار نسبی سیلاب‌های مخرب میسر می‌ شود.
در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارد و یا در حوزه مسکونی قرار دارد.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

مساحت کل حوضه آبریز دشت شیروان – فاروج، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع است که هزار و ۳۶۰ کیلومتر آن را دشت و مابقی را ارتفاعات منطقه تشکیل می دهد.

برچسب‌ها سیل رودخانه های کوهستانی شیروان شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل رودخانه های کوهستانی شیروان شرکت مدیریت منابع آب ایران سیل رودخانه های کوهستانی شیروان شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند

 در پی ورود سامانه بارشی به شهرستان زرند و هشدار سطح نارنجی، فرماندار زرند و رئیس ستاد بحران شهرستان از کلیه مدیران دستگاه‌های دارای و اجرایی خواست، در کنار سیستم‌های خدمت رسان شهرداری ها، دهیاری‌ها و صنایع معادن در آماده باش کامل ‌باشند. 

وی با بیان اینکه در صورت تداوم بارندگی‌ها احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست، از مردم خواست از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها و حضور در فضای باز در زمان برخورد صاعقه و رفتن به سمت ارتفاعات به سبب رعد و برق شدید و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جهت وقوع سیل پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید