Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@19:53:00 GMT

دلایل اصلی بازگشایی کلیساها در آمریکا چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۷۱۱

سرویس بین المل خرداد_ صلاح توماژ پور: پیش از هر چیزی باید بگوییم دونالد ترامپ که همواره از جانب افراط‌گرایان دینی و مذهبی حمایت می‌شده است و البته هنوز هم می‌شود، از همان ابتدای مواجهه با بحران کرونا نیز تمایلی برای بستن کلیساها نداشت و در برابر این عمل به سختی مقاومت کرد و از هر ترفندی برای طفره رفتن بهره جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت اما کلیساها مانند تمام مکان‌های عمومی دیگر تعطیل شدند. حالا که آمریکا تا حدودی از اوج کرونا فاصله گرفته است و شهرها و ایالت‌های مختلف رفته رفته در حال برداشتن محدودیت‌ها هستند، با پافشاری و پیگیری‌های ترامپ قرار است کلیساها با قید فوریت مکان‌های ضروری دوباره بازگشایی شوند.
به گزارش خرداد، سی‌ان‌ان در گزارشی ۴ عامل اصلی بازگشایی کلیسا در آمریکا را بررسی کرده است که به شرح و توضیح این دلایل خواهیم پرداخت.
-مسئله آزادی‌ دین و عقیده
با درصد بالایی از مقبولیت می‌توان این گزاره را صادر کرد که در دوران محدودیت‌ها برای اماکن عمومی در آمریکا چالشی بین مساجد و متولیان آن‌ها و قوانین و مقامات به وجود نیامد و مسلمانان در پذیرش پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همکاری بسیاری زیادی با مقامات ایالتی و دولتی داشتند.
مسئله اصلی رویارویی و صف‌کشی کلیساها و کشیش‌ها بر علیه قوانین مربوط به شرایط کرونا بود. حالا که در برخی از شهرها و ایالت‌ها رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند اهالی کلیساها فریاد می‌کشند که پس کلیساها هم می‌تواند دوباره باز شوند. این اعتراضات جایی به اوج می‌رسد که این نزاع رنگ و بوی غرض‌ورزانه به خود می‌گیرد و اهالی کلیسا این اقدامات را اقداماتی تعمدی بر علیه دین و اجتماع مومنین در کنار هم می‌دانند. آن‌ها معتقدند این عمل نافی آزادی است چرا که یکی از اصول اصلی آزادی یعنی آزادی در انتخاب دین را زیر سوال می‌برد.
-انجام مناسک مذهبی به مثابه ایمان است
یکی از مشکلاتی که در ایام کرونا بین مقامات دولتی و ایالتی و اهالی بعضی از کلیساها به وجود آمد مسئله انجام مناسک جمعی دینی بود. برای برخی از مذاهب مسیحی مسئله ایمان در صورتی بین قلوب مومنین ظهور و بروز می‌کند که مناسک دین را به طور جمعی و مبتنی بر آداب انجام دهند. البته تعدادی از کلیساها با استفاده از ارتباط‌های تصویری و مکالمات ویدیویی انجام مناسک خود را بر شرایط منبطق کردند اما تعدادی از مذاهب و کلیساهای افراطی اصرار بسیاری بر اجتماع حضوری افراد در اماکن مقدس و انجام دسته جمعی مناسک دارد و به طرفداران خود این هشدار را داده‌اند که مقامات به بهانه کرونا ایمان شما را نشانه گرفته‌اند و باید در برابر آن‌ها از ایمان خود حفاظت و حراست کنند.
-جبران آسیب‌های اقتصادی وارد شده به کلیسا
یکی از دلایل مهم اصرار صاحبان کلیساها و کشیش‌ها برای بازگشایی دوباره کلیساها مسائل اقتصادی است. اوضاع اقتصادی کلیسا در این چند ماه که تعطیل بودند رو به وخامت است و زنجیره کمک‌های مردم به کلیساها نیز همراه با قطع زنجیره‌های اجتماعی به علت کرونا قطع شده است. همچنین شرایط اقتصادی راکد در آمریکا که حدود ۴۰ میلیون نفر را بیکار کرده است و بقیه را تحت شدیدترین فشارهای مالی و اقتصادی قرار داده است سبب شده که مردم نتوانند حتی به رغم میل باطنی خود به کلیساها کمک مالی کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد بیشترین آسیب اقتصادی به کلیساهای کاتولیک وارد شده است و بیش از  ۱۲هزار کلیسای کاتولیک درخواست وام‌های حمایتی از کسب و کارهای کوچک را ثبت کرده‌اند. تعداد دیگری از کلیساها هم از مردم خواستند تا به صورت الکترونیکی از خانه‌هایشان پول را به حساب کلیساها واریز کنند تا از شر بیماری در امان باشند!
-خدا خودش از ابتلای مومنین به بیماری جلوگیری خواهد کرد
عده‌ای دیگر که در اقلیت هستند اما صدای عصبانیت‌شان بسیار بلند است معتقدند خدا، عیسی مسیح(ع) و انجیل پناه‌گاه‌های آن‌ها محسوب می‌شوند و نمی‌گذارند مومنین واقعی به بیماری مبتلا شوند. از این رو می‌خواهند که درب‌های کلیساها به روی مومنین واقعی باز شود.
برچسب ها: آزادی‌ دین ، ترامپ ، افراط‌گرایان دینی ، کلیسا ، مسیحی ، مسلمان ، مسجد

منبع: خرداد

کلیدواژه: آزادی دین ترامپ کلیسا مسیحی مسلمان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898970

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است