Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:37:03 GMT

دریای عمان و تنگه هرمز مواج می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۳۹۱۴

دریای عمان و تنگه هرمز مواج می‌شود

کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سرعت باد در دریای عمان و تنگه هرمز  در محدوده ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
وی بیان داشت: از فردا سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته جاری نیز با افزایش باد جنوب غربی در ساعت بعدازظهر وضعیت دریا در تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم پیش بینی می شود. 
این کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک و صیادی در ساعت بعدازظهر از رفت و آمد دریایی به سمت تنگه هرمز و دریای عمان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عارفی یادآورشد: همچنین امروز دوشنبه در ساعت بعد از ظهر با توجه به رشد ابر در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی (سردشت بشاگرد) ، رگبار موقت باران و رعد و برق، افزایش لحظه ای سرعت باد گاه گرد و غبار پیش بینی می شود.  
وی بیان داشت ّ از نظر دمایی، از فردا سه شنبه افزایش نسبی دما در استان هرمزگان مورد انتظار است.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان دریای مواج تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان دریای مواج تنگه هرمز اداره کل هواشناسی هرمزگان دریای عمان هرمزگان دریای مواج تنگه هرمز دریای عمان تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰ فروردین، بارش‌ها در پاره‌ای از نقاط استان بصورت گذرا و موقتی است.

مجتبی حمزه نژاد با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه کرد از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، و از رفت و آمد‌های غیر ضروری برون شهری و روستایی خودداری شود.

وی گفت: دریا امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج است و بیشینه سرعت باد تا ۳۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: روز پنجشنبه شرایط خلیج فارس و تنگه هرمز برای رفت و آمد‌های دریایی مساعد پیش بینی می‌شود، اما دریای عمان با وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی تا روز جمعه متلاطم و نسبتاً مواج است.

به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه انتظار است.

دیگر خبرها

  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • (ویدئو) آب دریای هرمز قرمز شد
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز