Web Analytics Made Easy - Statcounter

رؤسای جمهور ازبکستان و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی موضوع توسعه کریدورهای حمل و نقلی منطقه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، رؤسای جمهور ازبکستان و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی موضوع توسعه کریدورهای حمل و نقلی منطقه‌ای را بررسی کردند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این گفت‌وگوی تلفنی توسعه کریدورهای حمل و نقلی منطقه ای از جمله استفاده از خط ریلی «باکو- تفلیس- قارص» و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای افزایش حجم جابجایی بار را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای جمهور در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر برای مردم دوست و برادر دو کشور آرزوی سلامتی، رفاه و شکوفایی کردند.

طرفین از اقدامات قاطعانه مبنی بر مقابله با شیوع پاندمی و همچنین جلوگیری از تاثیر منفی این بیماری خطرناک، برنامه ضدبحرانی مبنی بر کاهش پیامدهای منفی کرونا، کمک به مردم، مساعدت برای توسعه حوزه های کلیدی اقتصاد و تجارت به طور کامل حمایت کردند.  

رؤسای جمهور ازبکستان و ترکیه بر اهمیت اجرایی به موقع تصمیمات اتخاذ شده در سطح عالی از جمله در چارچوب نخستین نشست شورای همکاری های راهبردی برگزار شده در ماه فوریه سال جاری میلادی در شهر «آنکارا» تاکید کردند.    

روسای جمهور همچنین بر ضرورت تداوم کارهای مشترک از جمله در چارچوب فعالیت کمیسیون بین دولتی دوجانبه در حفظ سیر شاخص های تجارت و پیشبرد طرح های اولویت دار سرمایه گذاری در زمینه های مختلف اقتصاد با حضور شرکت ها و بانک های بزرگ ازبکستان و ترکیه تاکید کردند.

طی این گفت‌وگوی تلفنی همچنین مسائل روز منطقه ای و بین المللی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2019 میلادی با 26.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح دو میلیارد و 212 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 1300 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربناهای انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود. 

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان ازبکستان رئیس جمهور منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان