Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانشهر- بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی و ازدحام در بازار های جنوب استان سیستان و بلوچستان باری دیگر این مناطق را در وضعیت قرمز قرار داد و موجب شد تا مسئولان برای جلوگیری از وضعیت حاد بیماری نسبت به اعمال محدودیت فعالیت های اقتصادی در ایرانشهر دست بزنند.

به گزارش قدس آنلاین؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در همین راستا بیان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار را در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر محمد مهران امینی فرد اظهارداشت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و مراجعه بیماران با مشکلات حاد تنفسی حاکی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار دارد.

وی تاکید کرد: با گشایش و فعالیت کسب و کارهای ضروری، کم ریسک و کم خطر نباید گمان کنیم کرونا به پایان رسیده بلکه باید ضمن رعایت اصول پیشگیرانه تنها جهت موارد اضطراری از منزل خارج شویم.

چابهار و ایرانشهر بیشترین آمار مبتلایان را دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در جنوب سیستان و بلوچستان دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به رفتارهای پرخطر شهروندان، احتمال افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیش‌از پیش وجود دارد.

امینی فرد اظهارداشت: توصیه ما به شهروندان جهت پیشگیری از کرونا درخانه ماندن، رعایت توصیه‌های بهداشتی و بهداشت فردی،رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن تجمعات اداری، خانوادگی و مذهبی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط حاد و اعلام وضعیت قرمز به دلیل شیوع ویروس کرونا بازار این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

ابوذر کوثری اظهارداشت: بازار بوتیک و لته بازار واقع در خیابان شهید مالکی شهر ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

وی بیان کرد: شروع به فعالیت تمامی صنوف ایرانشهر غیر از سوپرمارکت‌ها،میوه و تره بار و خبازی‌ها نیز از ساعت هشت صبح تا۱۷ خواهد بود و فعالیت بعد از این ساعت تخلف محسوب شده و برابر مقررات برخورد خواهد شد.

اعمال محدودیت های ترافیکی

فرماندار ایرانشهر گفت: تمامی مبادی ورودی شهرستان از امروز شنبه با همکاری سپاه پاسداران،نیروی انتظامی،بسیج،هلال احمر بصورت روزانه تحت پایش و غربالگری قرار گرفته و تمامی خودروهای غیر بومی برگشت داده خواهند شد. 

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار را در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار داد

وی بیان کرد: شهرداری با همکاری مرکز بهداشت موظف است بصورت روزانه تمامی معابر و اماکن پرازدحام و شلوغ ایرانشهر را گندزدایی و ضدعفونی کند.

کوثری اظهارداشت: برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام از جمله مراسم عروسی بعد از عید فطر و برگزاری نمازهای جمعه تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود. 

وی ادامه داد: مرکز بهداشت ایرانشهر و اداره صنعت، معدن و تجارت موظف هستند با یک جدول زمانبندی و با ساعت‌های مشخص به صورت روزانه از تمامی صنوف بازدید و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی واحد صنفی با هماهنگی اماکن انتظامی نسبت به پلمب آن واحد اقدام کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرانشهر سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ایرانشهر و چابهار آمار مبتلایان ویروس کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد