Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:27:45 GMT

کاهش مصرف و صادرات، اقتصاد آلمان را به رکود کشاند 

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۳۶۷

کاهش مصرف و صادرات، اقتصاد آلمان را به رکود کشاند 

به گزارش رویترز، دفتر آمار فدرال آلمان با نگاهی اجمالی به آسیب‌های ناشی از بیماری همه گیر کرونا اعلام کرد: سرمایه گذاری به میزان ۹. ۶ درصد، مصارف شخصی ۲.۳ درصد و صادرات ۱.۳ درصد در آلمان در سه ماه اول سال ۲۰۲۰میلادی در مقایسه با سه ماه آخر سال گذشته کاهش یافته است.  

گزارش ارائه شده توسط دفتر آمار فدرال نشان می‌دهد که مصارف خصوصی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد از فعالیت های اقتصادی را از بین برده و تجارت خالص ۰.۸ درصد کاهش یافته و منجر به انقباض ۲.۲ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شده است.  

به نظر کارشناسان اقتصادی علت اصلی رکود اقتصادی در آلمان به دلیل کاهش تقاضا به ویژه در رشته‌های تولیدی و بیش از همه در صنایع خودروسازی، تولید ماشین‌ها و دستگاه‌های تولیدی است.  

بنا به گزارش اداره فدرال کار، بیش از ۷۵۱ هزار شرکت و مؤسسه به اشتغال قراردادی یا کوتاه‌مدت روی آورده‌اند که هفت برابر بیشتر از بحران مالی سال ۲۰۰۸ است.  

کارشناسان بنیاد مک‌کینزی توصیه می‌کنند که برای به حداقل رساندن زیان، اقتصاد آلمان باید تا حد ممکن از روش‌های دیجیتال استفاده کند. چنانچه این روند با موفقیت پیش برود، آنگاه می‌توان امیدوار بود که تا سال ۲۰۲۸ رشد اقتصادی به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برسد.  

اما اگر در این راستا از تمام فرصت‌ها و امکانات تولیدی استفاده نشود، آنگاه نمی‌توان زودتر از ۱۰سال دیگر به سطح رشد پیشین دست یافت.  

در پی ادامه برخی از محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا هزاران نفر در مورد محدودیت‌های بحران کرونا، در شهرهای متعدد آلمان به خیابان‌ها آمدند و در مقابل تجمعاتی ضد این تظاهرات نیز صورت گرفته است.  

درگیری روز شنبه بین معترضان به محدودیت‌ها و قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا در آلمان با پلیس ۲ زخمی در پی داشت و ۶۰ تن نیز بازداشت شدند.  

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پاسخ به شهروندانی که طی روزهای اخیر در شهرهای این کشور به محدودیت‌های کرونایی دست به تظاهرات در اعتراض زدند، گفت: دولتش ناگزیر از اعمال محدودیت‌ها است.  

صدراعظم آلمان در ادامه محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را 'امری تحمیلی' برای دموکراسی توصیف و در عین حال از این اقدامات دفاع کرد.  

برچسب‌ها آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها

براساس اعلام وزیر اقتصاد، واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه نهایی خواهد شد و مجموع ارزش این دو واگذاری حدود ۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به  گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز 85 درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش غیردولتی واگذار شد. سال 1400 دولت سیزدهم در شرایطی روی کار آمد که هر دو باشگاه به جهت عدم رعایت ضوابط AFC دچار محرومیت شده بودند. در همان سال ستادی برای هماهنگی واگذاری دو باشگاه بین وزارت وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس به نمایندگی از وزارت اقتصاد در این ستاد حضور داشتند.

وی افزود: در اسفند ماه 1400 اولین گام در این حوزه برداشته شد. این اتفاق در حالی انجام شد که در طول سه دولت گذشته و از سال 1376  شاهد تلاش ناکامی بودیم. در سال 1400 و با حضور 400 هزار نفر از طرفداران افزایش سرمایه دو باشگاه انجام شد.

خاندوزی با بیان اینکه در سال 1401 سه مرتبه تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش خصوصی انتقال مالکیت دو باشگاه انجام شود، گفت: با این وجود این مزایده‌ها با اقبال خوبی از سوی بخش خصوصی و تعاونی‌ها رو به رو نشد. با توجه به پایان مهلت AFC مقرر شد که با مشارکت طلبیدن مجموعه‌های اقتصادی یعنی کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از صنایع پتروشیمی ذیل عنوان پتروشیمی خلیج فارس این اتفاق رخ دهد. این اتفاق امروز صبح در فرابورس ایران محقق شد.

قطعی شدن معامله 6 هزار میلیارد تومانی سرخابی‌ها تا روز چهارشنبه

وی در خصوص قیمت واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: طبق اطلاعاتی که فرابورس اعلام کرده است، ارزش نهایی سهام این دو باشگاه برای استقلال به ارزش تقریبی 2800 میلیارد تومان و پرسپولیس به ارزش 3200 میلیارد تومان نهایی شد. امیدوار هستیم روز چهارشنبه و در یک مراسم رسمی قطعی‌سازی انجام شود.

پرداخت 90 درصد ارزش استقلال و پرسپولیس به صورت اقساط 6 ماهه

وزیر اقتصاد در مورد روند پرداخت پیش‌بینی شده از سوی خریداران گفت: با تجه به اینکه 10 درصد معامله باید به صورت نقدی و 90 درصد دیگر به صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شد و بخش اقساطی براساس بازه‌های 6 ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش دولت این بود که هم زمان با اینکه یک بار برای همیشه موضوع مالکیت را حل می‌کند، بحث شفافیت مالی، اقتصادی و مدیریت را حل و فصل کند. به همین دلیل مقرر شده است تا زمانی که مسئله درآمد پایدار ناشی از حق پخش به سرانجام برسد(که مسئله را به شکل اساسی تری حل خواهد کرد) جریمه آسیایی را به فرصتی برای اصلاح ساختار مدیریت باشگاه‌ها تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد