Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبائی از تشکیل خوشه‌های مشورتی حوزه‌های اجرایی کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ پروژه پژوهشی در زمینه ویروس کرونا در دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سلیمی در آیین سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن بیان این مطلب گفت: امیدواریم گامی که قرار است با همکاری بسیج دانشگاهی برداشته شود، بتواند سنگ بنای ماندگار ارتقای فعالیت‌های دانشگاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیار خوشحالیم که در این دانشگاه بنای دو پایه‌ای گذاشته شد که از تلاقی این دو پایه، امروز شاهد شکل گیری این رویداد جدید هستیم.

وی ادامه داد: نخست اینکه در دانشگاه علامه طباطبائی، تا قبل از این دوره مدیریتی، سازمان بسیج اساتید وجود خارجی نداشت ولی اکنون نه تنها بسیج اساتید وجود دارد، بلکه یک چهارم استادان دانشگاه عضو فعال این سازمان در زمینه‌های علمی و فرهنگی هستند و این برای ما بسیار با ارزش است.

رئیس دانشگاه علامه‌ طباطبائی تاکید کرد: همچنین پایه دوم، وارد شدن دانشگاه به حوزه علم نافع و حل مسئله است. ما در این دوره شاهد ورود استادان و حوزه‌های پژوهشی دانشگاه به کارهایی بودیم که با کارهای متعارف در حوزه فعالیت‌های دانشگاهی اندکی فاصله داشت.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که خوشه‌های مشورتی برای حوزه‌هایی اجرایی شکل گرفته و استادان با همکاری دانشجویان کارهای پژوهشی می‌کنند و راه‌حل‌هایی به دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌دهند که هر گاه به آنها توجه شد، گشایش‌های جدی در مسائل کشوری حاصل شده است.

سلیمی با بیان اینکه پس از هجوم بیماری به کشور، استادان ما فعال شدند و تاکنون ۱۴ پروژه پژوهشی جدی در این زمینه ارائه کرده‌اند، افزود: در دو خوشه مشورتی در حوزه مسائل پولی بانکی و رسانه نیز گزارش های بسیار خوبی را ارائه کردند که هم در شورای پول و اعتبار و هم در هیئت دولت مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم پیشنهادهای اجرایی آنها بتواند حلال پاره‌ای از مشکلات موجود جامعه باشد.

 وی عنوان کرد: علت حضور ما در اینجا به نوعی از به هم رسیدن این دو پایه و دو خطی است که اکنون آغاز شده است. استادان در حوزه بسیج اساتید، وارد حوزۀ یافتن راه‌حل علمی برای یک مشکل جدی که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد، شده اند. با راه اندازی این کارگروه و با موقعیتی که اکنون دانشگاه و بسیج اساتید پیدا کرده است و سخن آنها در حوزه های اجرایی، مقننه و قضائیه خریدار دارد، می‌توانیم وارد حوزه‌های مطالعاتی کاربردی در زمینه علوم اجتماعی و حل پاره‌ای از مشکلات بنیادین کشور شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه‌ طباطبائی، سلیمی در پایان سخنان خود اعلام کرد: ما از انجام کارهای جدی در حوزه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی و کارهای علمی معطوف به حل مسائل کشور پشتیبانی می‌کنیم. دانشگاه از هر کار و قدمی که استادان می‌خواهند در این زمینه‌ها بردارند پشتیبانی خواهند کرد، به این امید که بنیان محکمی برای حل علمی و بنیادین پاره‌ای از مسائل کشور گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی آزادسازی خرمشهر عید سعید فطر دانشگاه علامه بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از تشکیل ستاد تحقق بخشی شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مجتبی حسینی امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان همدان در سال جدید، اظهار‌ داشت: روز گذشته نامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اقتصادی استان ارسال و در یک بازه زمانی 12 روزه یعنی تا 20 فروردین‌ماه به روسای 35 دستگاه اجرایی و نهاد موثر در حوزه اقتصاد استان فرصتی داده شده تا پیشنهادات و برنامه خود را برای تحقق بخشی به شعار سال و تعریف سرفصل‌های جدید کاری خود با رویکرد خلاقانه و نوآورانه را ارائه کنند.

وی افزود: مصمم هستیم توجه به شعار سال تنها به صدور بخشنامه و برپایی جلسات منتهی نشود، بلکه با تدوین برنامه عملیاتی و پروژه محور بطور دقیق با تکیه بر ظرفیت‌های استان در بخش های مختلف، تبیین، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت جهش تولید با مشارکت مردم را تحقق بخشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان ملزم هستند، همچنین تا پایان روز بیستم فروردین ماه خلاصه عملکرد فعالیت‌های خود در سال گذشته را به معاونت اقتصادی استانداری ارسال کنند، بیان کرد: در سال گذشته برنامه و امور مختلفی با توجه به فرمان سال در راستای رشد تولید و مهار تورم برنامه ریزی و گام‌های موثری از جمله احیای 235 واحد تولیدی راکد و رشد تحقق تعهد اشتغال استان برداشته شد که در سال جدید هم باید راهبردهای قبلی پیگیری و منجر به نتایج مطلوب تری شود.

حسینی ادامه داد: در سال جدید از روزهای ابتدایی با توجه به تعیین شعار سال از سوی رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله)، به دستور استاندار محترم، سیاست‌هایی در مسیر رشد اقتصادی استان و تحقق شعار سال مشخص شده و نخستین برنامه‌ها نیز با محوریت جهش تولید با افزایش مشارکت مردم در نقش ذینفعان اصلی اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین از تحلیل، طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع اقتصاد استان همدان خبر داد و افزود: لازم است برای تصمیم سازی صحیح بر مبنای آمار و داده کاوی، توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهتر در استان بانک جامع اطلاعاتی تهیه گردد که به منظور معرفی ظرفیت‌های اقتصادی قابل واگذاری به مردم نیز می‌تواند استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه نحوه آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در بخش اقتصادی استان باید در دستور کار ادارات قرار گیرد، بیان کرد: موضوعات به نحوی دنبال شود که مشارکت مردم در اقتصاد با اقناع سازی و شفافیت کامل دنبال شود که با اطمینان خاطر استقبال گردد و با آموزش و فرهنگ‌سازی به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم رشد اقتصادی پویا و مولد را با کمک مردم در استان همدان شاهد باشیم.

وی خطاب به مدیران اقتصادی استان خواستار توجه جدی به تکریم ارباب رجوع و کاهش نارضایتی‌های مردم در پیگیری مشکلات خود در سازمانها شد و تاکید کرد: بدرفتاری و ایجاد اختلال در کسب‌و‌کار مردم از سوی لایه‌های پایینی سازمان‌های اجرایی اقتصادی استان را به هیچ وجه نخواهم پذیرفت بنابراین از مدیران تقاضا داریم هرجا که به هر دلیلی کارشناسانی در ادارت انگیزه برای فعالیت ندارند را با تکریم و حفظ احترام جایگزین کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به تعریف 35 پروژه‌ اختصاصی برای 35 دستگاه‌ دولتی و نهاد اجرایی در حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: برای هر دستگاه اجرایی باتوجه به وظیفه سازمانی که بر عهده دارد یک پروژه عملیاتی در راستای تحقق بخشی شعار سال در نظر گرفته شده است که به‌زودی و به تفکیک برای جلوگیری از موازی کارها به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: فعالیت و عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصاد استان به صورت مستمر و دوره‌ای بررسی و ارزیابی خواهد شد تا با عارضه یابی موانع و مرتفع نمودن مشکلات بتوانیم نتایج مفیدی را به دست آوریم.

حسینی به تقویت گفتمان‌سازی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: با افرادی که خواسته یا ناخواسته سبب شوند چرخدنده به حرکت درآمده اقتصاد استان معطل باقی بماند برخورد جدی خواهد شد و انتظار داریم تمام بدنه تیم اقتصادی استان بصورت یکپارچه و منسجم پاشنه کشیده وارد میدان شوند تا جهش تولید را با مشارکت مردم فهیم استان همدان در پایان سال به طور محسوس و ملموسی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • رویکرد جدید دانشگاه الزهرا برای نقش‌آفرینی استادان خانم
  • تشکیل ستاد تحقق‌ شعار سال در استان همدان
  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد