Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از 100 نویسنده برتر جهان در بیانیه‌ای خوستار پایان یافتن موج خشونت علیه آسیایی‌ها در پی شیوع کرونا در آمریکا شدند و دولت ترامپ را در این خصوص مقصر شناختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۱۰۰ نویسنده برجسته از جمله چندین نویسنده برتر آسیایی-آمریکایی خواستار پایان دادن به موج خصومت علیه آسیایی‌ها در آمریکا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آن‌ها، دولت ترامپ با طعنه‌های نژادپرستانه خود از آغاز همه‌گیری کرونا در آمریکا، به چنین رفتاری مردم را تشویق کرده است.

بیانیه مشترک انجمن قلم آمریکا و کارگاه نویسندگان آسیایی-آمریکایی در زمانی منتشر شده که جرایم ناشی از تنفر، خشونت و حملات دیگر علیه آسیایی‌ها و آسیایی-آمریکایی‌ها در آمریکا در حال افزایش است. از زمان آغاز شیوع کرونا در آمریکا گزارش‌های زیادی از مقصر شناختن آسیایی-آمریکایی‌ها به دلیل ورود ویروس کرونا به آمریکا وجود داشته و به این افراد گفته شده که به چین برگردند.

این حملات اغلب در دانشگاه‌ها، متروهای شهری و در فضای مجازی دیده شده است. این خصومت تا جایی پیش رفته که اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به متصدیان محلی اجرای قانون در سراسر آمریکا درباره در خطر قرار داشتن آسیایی-آمریکایی‌ها در دوران بحران کرونا، هشدار داده است.

از جمله یکی از شدیدترین این حملات، حمله با چاقو به یک مرد برمه‌ای و دو فرزندش در میدلند، تگزاس، در ماه مارس بود. مهاجم نوجوان به پلیس گفته بود که این خانواده را هدف حمله قرار داد زیرا تصور می‌کرد چینی و در حال انتشار کرونا هستند.

در این بیانیه آمده است: زمان جلوگیری از این موج اکنون است. گزارش‌ها از تف کردن روی افراد، چاقو زدن، ضرب و شتم یا توهین لفظی به حد کافی به گوش می‌رسد. وقتی چنین حملات ناشی از نفرت در چنین حجمی رخ می‌دهد، مسئولیت محکوم کردن آن برعهده جامعه مدنی و نمایندگان منتخب ماست.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، جنجالی‌ترین جنبه این بیانیه، این نکته است که دولت ترامپ در افزایش حملات ناشی از نفرت علیه این نژاد همدست دانسته شده است. نویسندگان معروف می‌گویند دولت ترامپ با استفاده از طعنه‌ها و کلیشه‌های نژادپرستانه می‌کوشد قصور خود در مقابله با کرونا را بپوشاند.

ترامپ در ماه مارس به طور مرتب از عبارت ویروس چینی برای اشاره به کرونا استفاده می‌کرد. او در مواجه با انتقادات، سعی کرد این مسئله را اینطور توجیه کند که دلیل استفاده از این عبارت به این خاطر است که ویروس کرونا ابتدا از چین به سایر نقاط جهان شیوع پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ آمریکا نژادپرستی بحران کرونا آسیایی آمریکایی علیه آسیایی دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه