Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@10:22:26 GMT

شرط حماس برای تبادل اسرا با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۵۳۰

شرط حماس برای تبادل اسرا با اسرائیل

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در پیامی به اسرای در بند رژیم صهیونیستی به آن‌ها درباره هر گونه تبادل اسرا با این رژیم اطمینان خاطر داد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس فرا رسیدن عید سعید فطر را به اسرای در بند رژیم صهیونیستی تبریک گفت و به آن‌ها پیام مهمی داد.

بیشتر بخوانید چند فلسطینی اسیر صهیونیست‌ها هستند؟

طبق گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، هنیه در پیام خود تأکید کرد که تا زمانیکه از بهایی که رژیم اشغالگر برای تبادل اسرا می‌پردازد، اطمینان حاصل نکنند هیچ معامله‌ای با آن انجام نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به اسرا گفت: «مطمئن باشید که هرگز هیچ معامله تبادل اسرا (با اسرائیل) انجام نخواهیم داد مگر اینکه از بهای آن اطمینان حاصل کرده و به این بها قانع شویم ان شاء الله».

هنیه همچنین عید سعید فطر را به همه خانواده‌های شهدا، اسرا، اهالی قدس، نمازگزاران در مسجدالاقصی، اهالی کرانه باختری و غزه و امت عربی و اسلامی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که عید آینده فلسطین آزاد شده باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی تبادل اسرا اسرائیل تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقازاده‌هایی که به جای عیش و نوش در ترکیه و قطر از غزه سر درآوردند!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه قدس: انتشار خبر شهادت ۶ تن از فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خودرو حامل آن‌ها در غزه، آن هم در روز عید فطر، واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است.

اسماعیل هنیه در نخستین واکنش، شهادت فرزندانش در اردوگاه الشاطی را افتخاری برای خود دانسته و گفت: خانواده‌های فلسطینی بهای سنگینی را با شهادت فرزندانشان دادند و من هم یکی از آن‌ها هستم. دشمن گمان می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران حماس می‌تواند عزم و اراده ملت را درهم بشکند. ما عقب نمی‌نشینیم.
اقدام شنیع سردمداران جنگ‌طلب رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن غیرنظامیان و از جمله فرزندان اسماعیل هنیه، صدای انتقاد محافل داخلی رژیم صهیونیستی را درآورده و همه، این جنایت را در چارچوب تلاش‌های ناکام اشغالگران برای تسلیم کردن مقاومت دانستند. هاآرتص با بیان اینکه ترور فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه توسط اشغالگران سبب افزایش محبوبیت حماس و رهبری آن خواهد شد، در سرمقاله خود نوشت: حماس در جریان مذاکرات، موضع خود را تغییر نخواهد داد، همان‌طور که فشار نظامی به آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه منجر نشد.

تبعات آقازادگی!
جنایت اخیر اشغالگران از یک منظر دیگر هم قابل توجه است و نتایجی برخلاف انتظار صهیونیست‌ها پدید آورد. پیش‌تر برخی مدعی بودند رهبران مقاومت بیرون از غزه در حال خوشگذرانی بوده و این مردم فلسطین هستند که هزینه و تاوان جنگ را می‌دهند، موضوعی که به‌ویژه از سوی رسانه‌های صهیونیست با هدف دور کردن مردم از حماس تبلیغ می‌شد، اما شهادت سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه این خط توطئه را خنثی کرد.
به‌طور نمونه، شبکه العربیه سعودی چندی پیش با دروغ‌پراکنی و انتشار اخباری مسموم و گمراه‌کننده مدعی شده بود هنیه برای فرزندانش در ترکیه «یک امپراتوری تجاری» به راه انداخته و به نقل از یک شبکه خبری اسرائیلی نوشت در حالی که ساکنان نوار غزه در محاصره و زیر آتش جنگ اسرائیل هستند، رهبران جنبش حماس و فرزندانشان از جمله حازم اسماعیل هنیه در ترکیه و قطر در عیش و نوش زندگی می‌کنند!
با این حال، ارتش رژیم صهیونیستی در روز عید فطر که مردم غزه پس از یک ماه روزه‌داری در شرایط جنگ و محاصره، آن‌ را جشن گرفته بودند «حازم، امیر و محمد» سه پسر و همچنین سه نوه رئیس‌ دفتر سیاسی حماس را به شهادت رساند. اعضای خانواده هنیه جزو ۱۲۵فلسطینی بودند که در روز عید فطر به شهادت رسیدند. پس از شهادت فرزندان هنیه در غزه، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌گویی صهیونیست‌ها اشاره و واکنش باصلابت هنیه هنگام شنیدن خبر شهادت اعضای خانواده‌اش را تحسین کردند. به گفته رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تاکنون حدود ۶۰نفر از اعضای خانواده وی در حملات اشغالگران به شهادت رسیده‌اند.

خودزنی صهیونیست‌ها
دروغ‌پراکنی اسرائیل علیه هنیه در حالی است که «یائیر» پسر نتانیاهو در بحبوحه جنگ، در فلوریدای آمریکا اقامت داشت و در حال خوشگذرانی بود؛ موضوعی که صدای صهیونیست‌ها را درآورد. روزنامه دیلی‌میل حدود یک ماه پس از جنگ علیه غزه نوشت: در حالی که برای ۳۶۰هزار سرباز ذخیره به‌منظور حضور در پادگان‌ها فراخوان داده شده، پسر ۳۲ساله نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ماه آوریل در فلوریدا به سر می‌برد.
محسن پاک‌آیین، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس یکی از تأثیرات جنایت اشغالگران را همین زیرسؤال بردن پروپاگاندای دشمن علیه رهبران مقاومت خوانده و با بیان اینکه حماقت رژیم صهیونیستی در دست زدن به ترور فرزندان اسماعیل هنیه، نوعی خودکشی محسوب می‌شود، گفت: پس از شکست‌هایی که اسرائیل در ۶ماه اخیر از مقاومت در نوار غزه متحمل شده، امروز مقامات تل‌آویو برای پاسخگو نبودن درزمینه ناتوانی‌هایی خود در داخل سرزمین‌های اشغالی و حتی در عرصه بین‌المللی به خودزنی رو آورده‌اند که ترور فرزندان اسماعیل هنیه دومین انتحاری است که رژیم صهیونیستی پس از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دو هفته اخیر انجام داده است.
وی تصریح کرد: تلاش رژیم برای پیش بردن ترورها در شرایط جنگی به معنای شکست در میدان جنگ تعبیر می‌شود، چرا که تل‌آویو با دو هدف اصلی ضربه زدن به محور مقاومت و حماس به‌طور همزمان و جبران شکست در جنگ علیه غزه و نیاز به دستاوردسازی، به ترور رو آورده، غافل از اینکه این اقدامات تروریستی کاملأ رژیم صهیونیستی را از اهداف خود دور می‌کند.

مصمم‌تر شدن مردم برای مقاومت
این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی با خروج از شهر غزه، در عرصه میدانی شکست خورده و حتی مردم در سرزمین‌های اشغالی هیچ امیدی به آینده این جنگ ندارند. در عرصه جهانی هم افکار عمومی و مجامع بین‌المللی مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه نتانیاهو هستند و صهیونیست‌ها منزوی شده‌اند.
پاک‌آیین با اشاره به خنثی شدن توطئه صهیونیست‌ها علیه رهبران مقاومت پس از جنایت یاد شده، گفت: هنیه شخصیتی است که همواره در میان مردم دارای محبوبیت و احترام بوده و با اتفاقی که برای فرزندان وی در اردوگاه «الشاطی» در غرب شهر غزه افتاد جایگاه وی در میان مردم ارتقا یافت و مشخص شد هنیه تنها در میدان فرماندهی نمی‌کند، بلکه در جنگ، فرزندان و نوه‌های خود را فدای ملت فلسطین می‌کند، همین امر موجب مصمم‌تر شدن مردم برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواهد شد.

تقویت جایگاه مقاومت
علیرضا تقوی‌نیا دیگر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با قدس درباره تبعات حمله اخیر معتقد است: اسرائیل پس از ناکامی در غزه، به مرحله سردرگمی رسیده، به‌طوری‌که ترور فرزندان اسماعیل هنیه نه تنها هیچ دستاوردی برای این رژیم به همراه نخواهد داشت بلکه به ضرر اسرائیل تمام خواهد شد.
وی تصریح کرد: فرزندان هنیه هیچ گونه دخالتی در مبارزات حماس نداشتند اما ترور آن‌ها سبب بهبود جایگاه حماس در عرصه تبلیغاتی شد، چراکه در ماه‌های گذشته رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند رهبران حماس به همراه خانواده و فرزندان خود در کشورهای قطر و ترکیه خوشگذرانی می‌کنند اما در مقابل، کودکان فلسطینی سپر آن‌ها در برابر اسرائیل شده‌اند.
این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که رژیم صهیونیستی از ترور فرزندان هنیه به دنبال چیست، گفت: تل‌آویو می‌خواهد به مسئولان حماس فشار بیاورد که هیچ خط قرمزی برای حذف شما و خانواده‌هایتان برای اسرائیل وجود ندارد و نباید در میز مذاکرات از خود سرسختی نشان دهید، این در حالی است که مقامات و رهبران حماس همواره تأکید دارند اگر خانواده‌های آن‌ها مورد هدف قرار گیرند هیچ خللی در مواضع آن‌ها در مسئله حمایت از مردم غزه ایجاد نخواهد شد.

تقوی نیا اظهار کرد: برخلاف تبلیغات و تخریب‌هایی که اسرائیل در ابتدای نبرد طوفان الاقصی مبنی بر حضور نداشتن خانواده‌های رهبران حماس به‌خصوص فرزندان اسماعیل هنیه در غزه داشت، اما ترور فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس در اردوگاه «الشاطی» در غرب شهر غزه نشان داد آن‌ها همانند دیگر مردم غزه در شرایط سختی و رنج زندگی می‌کردند و حتی در معرض کشتار و گرسنگی قرار داشتند. در واقع هیچ فاصله‌ای میان آن‌ها و مردم وجود ندارد، در غم‌ها و مصیبت‌ها با یکدیگر شریک هستند و این مهم‌ترین عامل وحدت و انسجام میان مقاومت و مردم فلسطین است.

کد خبر 843894 برچسب‌ها فلسطین - اسماعیل هنیه خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • نوه رئیس دفتر سیاسی حماس به پدر شهیدش پیوست
  • شهادت هفتمین نوه اسماعیل هنیه +عکس
  • شهادت هفتمین نوه اسماعیل هنیه
  • نوۀ هنیه هم به شهادت رسید
  • اسرائیل اطمینان داده بود که هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند از سامانه سه‌لایه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند!‌
  • ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
  • اسرائیل مدعی شد: حماس علاقه‌ای به آتش بس ندارد
  • آقازاده‌هایی که به جای عیش و نوش در ترکیه و قطر از غزه سر درآوردند!