Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محسن فلاح نژاد» افزود: این تیم حفاظتی با هدف تسهیل در امر حفاظت، گشت و کنترل در زیستگاه‌های حیات وحش فعال خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان اظهار کرد: بر همین اساس و برای کنترل مناطق تحت مدیریت و صعب العبور استان البرز به خصوص منطقه شکار ممنوع طالقان، محیط‌بانان با استفاده از اسب و تجهیزات لازم نسبت به حفاظت و کنترل این مناطق طبیعی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با هدف توانمندسازی محیط‌بانان منطقه طالقان، دوره آموزشی سوارکاری برای اولین بار در کشور در بخش نظری  مبتنی بر اصول و قواعد رفتارشناسی اسب به طور عام و تربیت فنی اسب‌ها برای سازگاری با شرایط سخت و در بخش عملی ابزار شناسی و مبانی سوارکاری با حضور یکی از مربیان و مدرسین هنرهای رزمی فدراسیون سوارکاری برگزار شده است.

فلاح‌نژاد اظهارکرد: امیدواریم این اقدام آغازگر راهی نوین برای حفاظت از حیات وحش کشورمان باشد.

کد خبر 514738 برچسب‌ها استان البرز حیوانات - حیات وحش محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز حیوانات حیات وحش محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا علیمرادی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سرریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست. از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل‌زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 845347 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان گاندو سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • حیات وحش شاهوار شاهرود
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور