Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:10:15 GMT

توضیح آبفای خوزستان در خصوص مشکل آب شرب غیزانیه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۴۸۵۹

توضیح آبفای خوزستان در خصوص مشکل آب شرب غیزانیه

ایسنا/خوزستان شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه ای در خصوص مشکل آب شرب بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش ایسنا متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"به دنبال مشکلات بوجود آمده در زمینه آبرسانی برای ساکنین عزیز بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز ضمن عذرخواهی بابت این موضوع موارد ذیل به اطلاع افکار عمومی می رسد:

بخش غیزانیه شامل دو دهستان غیزانیه و مشرحات در حاشیه شهرستان اهواز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دهستان به دلیل جغرافیای آن سال ها است با مشکل کمبود آب شرب در همه بخش های شرب، دامداری و کشاورزی مواجه است و اگرچه پروژه آبرسانی موسوم به ۹۱ روستای مسیر اهواز، ماهشهر و رامهرمز در سال ۸۶ به بهره برداری رسید اما پروژه مذکور کفاف آب مورد نیاز منطقه را نمی دهد.

با توجه به این مشکلات با پیگیری های استاندار محترم خوزستان جناب آقای دکتر شریعتی پروژه آبرسانی به دو دهستان غیزانیه و مشرحات شامل اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی شهید الماسی و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب از سال های گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و با مشارکت شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در استان و سازمان آب و برق خوزستان برای تامین اعتبار موردنیاز، آغاز اما به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم، عدم وجود مواد اولیه تولید لوله و معارضین شامل کشاورزان و سازمان های دولتی دیگر بارها متوقف شد.

با این حال از سال ۹۸ اجرای این پروژه پس از وقفه طولانی مجدد آغاز شد و هم اکنون در مراحل پایانی احداث فاز اول قرار دارد و به زودی به بهره برداری خواهد رسید و مشکل اساسی تامین آب شرب منطقه را رفع خواهد کرد.

گفتنی است به دلیل عدم وجود منابع آب سطحی در منطقه، روستاییان بخش غیزانیه در دوره تابستان با مشکل تامین آب شرب برای دام ها و باغات کوچک مواجه می شوند لذا خواستار تامین آب برای همه مصارف به ویژه دام های خود (که البته بخش عمده امرار معاش ساکنین را تشکیل می دهد) توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان می شوند.

در حال حاضر راهکار فوری و کوتاه مدت برای تامین آب شرب اهالی منطقه آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار است و این موضوع تا حد زیادی تنش های منطقه را کاهش خواهد داد. لازم به ذکر است طی یک هفته اخیر و به تازگی شرکت آب و فاضلاب روستایی با شرکت آبفا استان یکپارچه شده لذا با توجه به ماموریت جدید توسعه خدمات رسانی آبفا استان به روستاها این شرکت تمام تلاش خود را برای تامین آب بخش غیزانیه با اولویت شرب و رفع نواقص موجود به کار خواهد بست."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبفا خوزستان غیزانیه آب شرب شرکت آب و فاضلاب بخش غیزانیه تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت