Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا سلمانی افزود: کمتر از ۲۰ درصد این خودروها سال گذشته با پرداخت هر کدام بیش از ۱۰ میلیون ریال و خریداری دستگاه کارت‌خوان به این سیستم مجهز شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط بحران شیوع کرونا قرار داریم برای پیشگیری از شیوع این ویروس رایزنی‌هایی با بانک اقتصاد نوین انجام و این بانک متقبل اعطای دستگاه رایگان به ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی اظهار داشت: تاکنون صاحبان ۵۰۰ خودرو با ارائه مدارک به بانک عامل معرفی شده و دستگاه کارتخوان دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌ها، طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها نیز اجرا و از شیوع ویروس کرونا و دیگر میکروب‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌شود.

سلمانی تصریح کرد: تاکسی‌داران از جمله اقشاری هستند که در زمان شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند و با مشکلات مالی مواجه هستند، لذا تصمیم بر این شد این طرح برای تاکسی‌داران رفسنجان در کرمان رایگان اجرا شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان گفت: همچنین ۲۵۰ خودروی سواری بین شهری نیز در مسیرهای رفسنجان به زرند، کرمان، انار، یزد و سیرجان مشغول به فعالیت هستند، قرار است برای این خودرو ها نیز طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها با نصب رایگان دستگاه کارت‌خوان اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح پول از چرخه کرایه حذف خواهد شد و سلامتی مسافران و راننده با وجود ویروس کرونا، تا حد زیادی تضمین می‌شود.

سلمانی در مورد اتوبوس‌های شرکت واحد و سایر اتوبوس ها نیز افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف شهری، روستایی و دانشگاهی فعال هستند و برای بازسازی و نوسازی ناوگان نیز تعداد ۲ دستگاه مینی‌بوس خریداری شده که کمتر از یک ماه آینده وارد چرخه خواهند شد.

وی تأکید کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مرتب در حال نوسازی و بازسازی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان اظهار داشت: در زمان بحران شیوع کرونا، اتوبوس‌ها در هر سرویس که مسافران را به‌مقصد می‌رسانند، ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

کد خبر 514742 برچسب‌ها كرونا در ايران استان‌ کرمان خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کرمان دستگاه کارت کارت خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها با اشاره به عملیات وعده صادق که علیه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی اتفاق افتاد، اظهار داشت: این عملیات توسط دلاوران و سربازان جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد که هیمنه پوشالی استکبار را در سراسر جهان در هم شکست.

وی ادامه داد: با این عملیات دقیق و به موقع شور و شعفی در بین مردم ایران اتفاق افتاد و موجب بیشتر شدن همبستگی و خود باوری ملی شد که جای تبریک دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نشست شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها که برای هم اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خدمت بهتر به مردم برگزار شده است بیان کرد: در شهرداری‌های کلان شهر‌ها یکی از انتظارات برجسته مردم موضوع کاهش ترافیک و حل معضل آلودگی هوا است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری‌ها موضوع حمل و نقل همیشه محور توسعه بوده است افزود: در شهرداری تهران تلاش شده است که توسعه، متقارن با سبک و الگوی ایرانی و اسلامی باشد و مساجد و محلات را محور قرار دارند.

هرمزی ادامه داد: یکی از موارد مهم در شهر تهران پارک هوشمند حاشیه‌ای و ایجاد مرکز کنترل واحد برای ترافیک بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: متاسفانه شهرداری‌ها در نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی دچار مشکلاتی هستند که برای حل این مشکلات بررسی‌های لازم انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شورای ششم توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی شده است بیان داشت: در سالجاری بیش از ۵۰ درصد از بودجه شهر تهران به موضوع حمل و نقل اختصاص یافته است و برقی سازی ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در شهر در اولویت قرار گرفته است.

هرمزی خاطرنشان کرد: پروژه قطار ملی در پایتخت به ثمر رسیده و تمامی تست‌های لازم را طی کرده و وارد بهره برداری شده است.

وی گفت: با شرکتی که شهرداری تهران با تولید کنندگان واگن تاسیس کرده است؛ آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی و همینطور قرارداد با سایر کلانشهر‌های کشور هستیم.

هرمزی به برقی سازی ناوگان حمل و نقل شهر تهران اشاره کرد و گفت: در پایتخت یکی از معضلات مهم برقی سازی بوده است که با کمک دولت بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی قرار داد منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی به ناوگان شهر تهران اضافه می‌شود تا از این طریق کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را شاهد باشیم.

هرمزی تاکید کرد: در توسعه برقی سازی تنها به انتقال تجهیزات بسنده نکرده ایم بلکه ساز و کاری ایجاد شد که تولید خودرو و موتورسیکلت برقی را در شهر تهران داشته باشیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در برقی سازی ناوگان در اختیار سایر کلانشهر‌ها قرار دهد گفت: این نشست فرصت خوبی است که بتوانیم اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار سایر کلانشهر‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند