Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار ۹۵ درصدی آتش سوزی جنگلها و مراتع شهرستان گچساران خبر داد.

غلامحسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: جهت کمک به مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای گچساران ۲ بالگرد هوانیروز، یک بالگرد شرکت نفت گچساران هم اکنون در منطقه مستقر شدند و قرار است یک هواپیمای آب پاش وزارت دفاع نیز مستقر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از همه نیروهای مردمی و محلی و تشکلها و دستگاههایی از جمله استاندار، مجموعه استانداری، فرمانداری گچساران، شرکت نفت گچساران، سپاه و بسیج، نماینده گچساران و باشت و هوانیروز بخصوص نیروهای مردمی و محلی منطقه و روستاهای اطراف که ما را در مهار و خاموش کردن این آتش سوزی کمک کردند، تشکر می کنم.

مدیرکل  منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی جنگلها با نیروی اداری مقدور نیست بلکه نیروی متخصص و آموزش دیده می خواهد.

حکمتیان اصل تصریح کرد: صعب العبور، سخت گذر و صخره ای بودن منطقه، وزش باد شدید و گرمای هوا از جمله دلایل طولانی شدن آتش سوزی جنگلهای گچساران است.

وی ادامه داد: ساعت ۱۶ عصر دیروز یکشنبه آتش سوزی مهار شد اما بعلت وزش باد شدید کنده های باقی مانده دوباره شعله ور شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود اعتبار برای مقابله با آتش سوزی جنگلهای استان مواجهید، عنوان کرد: در بخش اعتبارات استانی انتظار توجه ویژه داریم.

حکمتیان اصل تاکید کرد: در فصل زمستان و بارش ها با سیل مواجهیم که علت آن از بین رفتن و توجه نکردن به جنگلهاست، اگر پوشش جنگلی داشته باشیم با سیل مواجه نمی شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگلها و مراتع پوشش می دهد، گفت: درصورتی که به جنگل‌ها و منابع طبیعی توجه نکنیم در آینده آسیب ها و ضررهای جبران ناپذیری خواهیم دید.

حکمتیان اصل با تاکید بر کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی حنگلهای استان اظهارکرد: تاکنون حتی یک ریال اعتبار برای خرید تجهیزات و امکانات جهت مقابله با آتش سوزی جنگلهای استان پرداخت نشده است. در یک مورد سه میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان طرح منابع طبیعی استان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه وسایل لازم نیروهایی که برای کمک که به مهار آتش سوزی جنگلها می آیند، نداریم و با شاخه درختان اقدام می کنند،  افزود: بیش از ۶۰ دستگاه دمنده برای مقابله با آتش سوزی جنگلها و مراتع استان خریداری و بین شهرستانها توزیع شد که کافی نیست و به ۳۰۰ دستگاه دمنده جهت پوشش و مقابله با آتش سوزی جنگلهای استان نیاز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در اوایل آتش سوزی جنگلهای استان هستیم، بیان کرد: برای پیشگیری از آتش سوزی جنگلهای استان، اکیپهای منابع طبیعی فعال هستند، اقدام به ایجاد آتش بر در نقاط بحرانی کرده ایم، اقدامات اولیه ای انجام شده اما نباز است که در مواقع آتش سوزی سایر دستگاهها کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد آتش سوزي گچساران منابع طبيعي شرکت نفت گچساران وزارت دفاع استان کهگیلویه و بویراحمد مقابله با آتش سوزی جنگلها آتش سوزی جنگلهای استان منابع طبیعی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اعزام ۴۵ آتش نشان در پی آتش سوزی در بازارچه صیقلان رشت، گفت: یک باب مغازه در آتش سوخت و بدلیل پشت بام بهم پیوسته ۲ مغازه همجوار آسیب دید که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی مهار شد.

شهرام مومنی شامگاه سه شنبه ۷ فروردین ماه با اشاره به حادثه آتش سوزی در بازارچه صیقلان نرسیده به پاساژ گلستان در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه عصر سه شنبه هفتم فروردین، اظهار کرد: ۱۱ خودروی آتش نشانی به همراه ۴۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به کوچه‌های تنگ و باریک شهر رشت، افزود: سریعا خودروهای سبک وارد عملیات شدند و دیگر خودروها نسبت به پشتیبانی اطفای اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت درباره جزئیات آتش سوزی، گفت: یک باب مغازه فروش پلاستیک در آتش سوخت و سقف دو باب مغازه همجوار بدلیل پشت بام‌های بهم پیوسته دچار آسیب و خسارت شد.

مومنی با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، تصریح کرد: در این حادثه به کسی آسیب جانی وارد نشد و آتش سوزی با تلاش آتش نشانان به موقع خاموش شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی رشت، وی با تقدیر از تلاش نفس گیر تیم‌های عملیاتی، خاطرنشان کرد: کوچه‌های تنگ و باریک بازارچه، سقف‌های بهم پیوسته و چوبی می‌توانست شعله وری و خسارات بیشتری را رقم بزند اما تلاش نفس گیر تیم‌های عملیاتی سبب مهار آتش و جلوگیری از خسارت و حوادث بیشتر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان