Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید محمدی تبار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بالگرد هم اکنون در حال هلی برن نیروهای امدادی به ارتفاعات محل آتش سوزی در شهرستان گچساران است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در عملیات هلی برن نیروهای امدادگر به ارتفاعات خنگ بنار مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:در زمان حاضر ۲ فروند بالگرد دیگر نیز در مسیر گچساران برای کمک به امدادگران در پرواز است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای تامین سوخت و حوضچه تامین آب نیز با مشارکت شرکت نفت گچساران ودستگاه های اجرایی متولی انجام شده است.

وی گفت: آتش در جنگل های گچساران که چهار روز پیش شعله ورشده بود پس از چندین بار مهار به دلیل وزش باد و صخره ای بودن منطقه دوباره شعله ور می شود.

به گفته فرماندار گچساران احتمال دارد برخی معارض محلی عامل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان باشند.

علی خوان پایه ضمن قدردانی از تلاش نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تامین تجهیزات امداد هوایی اطفای حریق در سطح ملی افزود: تمام ظرفیت های گچساران برای مهار این آتش سوزی بکار گرفته شده است.

وی بیان کرد: اهالی روستاهای گچساران و دستگاه های اجرایی تلاش زیادی برای مهار این آتش سوزی کردند اما به دلیل شرایط سخت منطقه هنوز آتش مهار نشده است.

وی گفت:این آتش در جنگل ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" و "کوه گوهر نارک" شعله ور شده است.

۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان ۱۲۶ گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جنگل ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ فوتی در تصادف و آتش‌سوزی ۲ پژو و یک سوناتا

پژمان قرائیان گفت: در پی حادثه برخورد ۲ دستگاه خودرو پژو و سواری هیوندا ۹ نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد.

و با اشاره به اعلام حادثه در ساعت هشت و ۲۳ دقیقه امروز در کیلومتر۴۰ پس از معلمان، ادامه داد: به سرعت سه دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ سرکویر، فرات و یزدان‌آباد دامغان به محل حادثه اعزام شدند و بالگرد امداد هوایی نیز به محل حادثه اعزام شد.

وی تاکید کرد: در این حادثه که همراه با آتش گرفتن خودروها بود، یک ست نجات هلال احمر و آتش نشانی نیز در محل حضور پیدا یافتند و به عملیات امدادی پرداختند. با توجه به نوع و شدت حادثه ۹ نفر در حادثه جان باختند و یک نفر مصدوم پسربچه حدود پنجساله به بیمارستان کوثر سمنان با بالگرد منتقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • ۹ فوتی در تصادف و آتش‌سوزی ۲ پژو و یک سوناتا
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • حادثه برای خودروی پراید در خروجی سمنان/ ۲حریق مهار شد