Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@10:34:51 GMT

پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۱۶۷

پول بگیرید و ۸ ماه در قرنطینه ناسا بمانید

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از تک تایمز، اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا-NASA) به افرادی که مایل به گذراندن ۸ ماه اقامت در قرنطینه هستند، پول می‌پردازد تا به شبیه‌سازی ماموریت‌های آینده در ماه و مریخ کمک کنند.

بر اساس آخرین گزارش فاکس نیوز، پیش از آنکه ناسا فضانوردان خود را به مریخ بفرستد که یک هدف بلندمدت برای این آژانس فضایی است، به دنبال افرادی است که مایل باشند مانند آنها نقش بازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین باری نیست که ناسا این کار را انجام می‌دهد، چرا که یک مطالعه مشابه چهار ماهه را در سال ۲۰۱۹ نیز انجام داده بود.

این مطالعات در ایستگاه زمینی منحصر به فردی به نام "SIRIUS-19" انجام می‌شود که به عنوان یک زیستگاه فلزی برای خدمه فضایی خدمت می‌کند و نتایج مهمی را ارائه می‌دهد که داده‌های پایه ناسا را ​​برای دستیابی به موفقیت در هدف ارسال فضانوردان به ماه فراهم می‌کند. این مأموریت فضایی بخشی از برنامه "آرتمیس" است که در نهایت به مأموریت‌های مریخ در آینده منتهی می‌شود.

بازگشت فضانوردان به سیاره بیمار | بحران کرونا ۵۰ سال پس از بحران آپولو

در مطالعه قبلی، چهار روس و دو آمریکایی این چهار ماه را در انستیتوی مشکلات زیست پزشکی روسیه(NEK) گذراندند. محققان توانستند واکنش‌های روانی، فیزیولوژیکی و رفتاری آنها را هنگام شبیه‌سازی ماموریت فضایی مشاهده کنند.

اکنون ناسا به افرادی که داوطلبانه برای یک قرنطینه ۸ ماهه داوطلب شوند، پول می‌پردازد تا ماموریت‌های آینده به مریخ و ماه را شبیه‌سازی کند.

دانشمندان از زمان ماموریت‌های آپولو در حال بررسی اثرات پرواز در فضا بر عملکرد و سلامت انسان بوده‌اند. اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خطرات ناشی از پرواز در فضا به طور مستمر توسط برنامه تحقیقات انسانی ناسا مورد بررسی قرار گرفته است؛ زیرا با گذشت زمان، ماموریت‌ها طولانی‌تر شده‌اند.

"توماس ویلیامز"، محقق عناصر انسانی و عملکردهای رفتاری گفت: این برنامه قرنطینه یک برنامه بسیار مهم برای تحقیق ما است. ما می‌توانیم سطح بالای استرس و فیزیولوژی و شرایط روانی تحت تأثیر پرواز فضایی را مطالعه کنیم.

ناسا در حال حاضر به دنبال 6 نفر است که مایل باشند به مدت هشت ماه در مسکوی روسیه قرنطینه شوند تا به این آژانس فضایی کمک کنند اثرات مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی را بر روی سلامت فضانوردانی که با برنامه آرتمیس به ماه و مریخ اعزام می‌شوند، دریابند.

با این حال، ناسا به دنبال افراد معمولی نیست. متقاضیان باید شهروندان ایالات متحده و بین ۳۰ تا ۵۵ سال باشند، بر زبان انگلیسی و روسی مسلط باشند، خدمت سربازی رفته باشند و دارای مدرک دانشگاهی فوق لیسانس یا دکترا (ترجیحاً در رشته‌های پزشکی) باشند.

با این حال، ناسا توضیح داد که افرادی که دارای مدرک لیسانس و مایل به شرکت در این گزینش هستند نیز پذیرفته می‌شوند.

کد خبر 514715 برچسب‌ها نجوم - سیاره - ستاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!

در یک اتفاق هولناک، قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به ماهواره ناسا موسوم به TESS نزدیک شد و این ماهواره را در آستانه نابودی قرار داد. این حادثه خطرناک به وضوح نشان می‌دهد که زباله‌های فضایی تا چه اندازه می‌توانند برای فضاپیماها خطرناک باشند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، در یک اتفاق هولناک، قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به ماهواره ناسا موسوم به TESS نزدیک شد و این ماهواره را در آستانه نابودی قرار داد. این حادثه خطرناک به وضوح نشان می‌دهد که زباله‌های فضایی تا چه اندازه می‌توانند برای فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی خطرناک باشند.

در تاریخ 23 آوریل 2024، ماهواره TESS ناسا که به منظور جستجوی سیارات فراخورشیدی طراحی شده است، با قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به نام BL0002B به شدت نزدیک شد. این اتفاق می‌توانست منجر به برخورد و نابودی ماهواره TESS شود.

خوشبختانه، با انجام مانورهای اضطراری، ماهواره TESS توانست از برخورد با زباله‌های فضایی روس فرار کند. با این حال، این حادثه خطرناک زنگ خطری برای ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی به شمار می‌رود.

زباله‌های فضایی شامل قطعاتی از ماهواره‌ها، موشک‌ها و دیگر اجرام ساخته دست بشر هستند که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها با سرعتی معادل 29 هزار کیلومتر در ساعت در مدار زمین حرکت می‌کنند و می‌توانند به شدت به فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی آسیب برسانند.

یک تکه زباله فضایی جمعه با ماه برخورد می‌کند

در حال حاضر، هزاران قطعه زباله فضایی با قطر بزرگتر از 10 سانتی‌متر در مدار زمین وجود دارد. میلیون‌ها قطعه زباله فضایی با قطر کوچکتر نیز در مدار زمین وجود دارند که اگرچه به تنهایی نمی‌توانند آسیبی جدی وارد کنند، اما در صورت برخورد با فضاپیما می‌توانند منجر به آسیب‌های جدی شوند.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی در حال تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکل زباله‌های فضایی هستند. یکی از راه‌حل‌ها، جمع‌آوری زباله‌های فضایی از مدار زمین است. راه‌حل دیگر، طراحی فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی به گونه‌ای است که در برابر برخورد با زباله‌های فضایی مقاوم‌تر باشند.

حادثه نزدیک شدن ماهواره TESS به زباله‌های فضایی روس، نشان‌دهنده خطرات فزاینده زباله‌های فضایی برای فعالیت‌های فضایی انسان است. یافتن راه‌حل‌های مناسب برای این مشکل، امری ضروری است تا از بروز فاجعه‌های فضایی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ