Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@10:18:27 GMT

آمار بیکاران تحصیلکرده اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۳۲۳

آمار بیکاران تحصیلکرده اعلام شد

ساعت24 -از ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر جمعیت رسمی بیکار حدود یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقد آموزش عالی و حدود ۱ میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند.

از ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار نفر جمعیت رسمی بیکار حدود یک میلیون و ۶۸۹ هزار نفر فاقد آموزش عالی و حدود ۱ میلیون و ۲۰۴ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق آمار اطلاعات شاخص های عمده بازار کار در سال 98؛ از 83میلیون و 158 هزار نفر حدود 61 میلیون و 666هزار نفر در سن کار و حدود 21میلیون و 492 هزار نفر جمعیت کمتر از 15سال هستند.

همچنین از 61میلیون و 666 هزار نفر جمعیت در سن کار حدود 27 میلیون و 167 هزار نفر را جمعیت فعال و 34 هزار و 499 هزار نفر را جمعیت غیرفعال تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش از 27 میلیون و و 167 هزار نفر جمعیت فعال حدود 24میلیون و 273هزار نفر شاغل و 2میلیون و 893 هزار نفر بیکار هستند .

به علاوه از جمعیت 24میلیون و 273هزار نفر شاغل حدود 5میلیون و 989هزار نفر دارای تحصیلات عالی و 18میلیون و 284هزار نفر فاقد آموزش عالی هستند که از جمعیت 2میلیون و 893هزار نفر بیکار(10.7درصد) حدود 1میلیون و 204 هزار نفر دارای تحصیلات عالی (16.8 درصد)و یک میلیون و 689هزار نفر فاقدآموزش عالی (8.5درصد)هستند.

البته این آمارها, میزان آمارهای رسمی است. در حالی که آمارهای رسمی حکایت از بیکاری 2میلیون و 893هزار نفری دارد که آمارهای غیررسمی میزان این آمار را بسیار بیشتر می داند و کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که میزان آمارهای بیکاری به روز نیست. چرا که بخش زیادی از کارگرانی که بیکار هستند در لیست بیمه و هیچ سازمان و نهاد مشخصی دادهای شناسایی ارائه نکرده اند.
 

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نرخ بيكاري هزار نفر جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت

مدتی است شرکت فروسیلیس ملایر در استان همدان تعطیل شده است و این تعطیلی منجر به بیکار شدن کارکنان و کارگران شده و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام‌هایی از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
باسلام، تعطیلی شرکت‌های فروسیلیس ملایر در استان همدان از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ موجب بیکار شدن هزار کارگر در اول سال شده است خواهش میکنم مشکل کارکنان و کارگران این شرکت‌ها را پیگیری کنید.

سلام وقت شما بخیر؛ شهرک صنعتی امام رضا (ع) که بیش از ۱۰۰۰ کارگر دارد به دلیل گران شدن تعرفه برق بیش از یک هفته است که تعطیل شده و کارگران بیکار شده اند خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!
  • فرم ج و اهدای زمین به متقاضیان جوانی جمعیت
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی