Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ ماهیت برخی اعتراضات سال گذشته در این منطقه را تروریستی توصیف کرد و آن را تهدیدی علیه امنیت ملی چین دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شعبه وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ روز دوشنبه اعلام کرد برخی اقدامات در اعتراضاتی که سال گذشته در این منطقه انجام شد، ماهیت تروریستی داشته و خطری قریب‌الوقوع علیه امنیت ملی چین ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، «شی فنگ» کمیسر وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ این سخنان را در یک سخنرانی با موضوع قوانین پیشنهادی امنیت ملی، در هنگ‌کنگ بیان کرد.

دولت آمریکا سال گذشته در پی اقدامی مداخله‌جویانه در امور داخلی چین و در راستای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند.

چین سال گذشته تلاش کرد قانونی را برای استرداد مجرمان از هنگ‌کنگ تصویب کند که با اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه با تحریک و حمایت آمریکا و انگلیس همراه شد. در نهایت تصویب این قانون به طور کامل تعلیق شد اما معترضان به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه، مطرح شدن لایحه ملی هنگ‌کنگ از سوی چین را محکوم کرد. وی روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت: «ایالات متحده پیشنهاد یک‌جانبه و خصمانه برای تحمیل لایحه امنیت ملی بر هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.»

پامپئو این هفته گزارشی به کنگره آمریکا درباره وضعیت در هنگ کنگ ارسال کرده و در آن به چین هشداری جدی داد. وی مدعی شد که چین در کار خبرنگاران آمریکایی مستقر در هنگ‌کنگ دخالت کرده و در تلاش برای تضعیف آزادی‌های این جزیره خودمختار است.

سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و همچنین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند هر چند آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امنیت ملی تایوان چین دولت وزارت خارجه سال گذشته هنگ کنگ امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اوفیر سوفر، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی گفت: ما وقوع جنگ منطقه‌ای را بعید نمی‌دانیم. ما در مقابل واقعیتی هستیم که بعد از حمله ایران نمی‌توان آن را قبول کرد و باید این معادله را تغییر بدهیم.

بیشتر بخوانید: انتشار ویدئوی خسارت موشک‌های ایران به پایگاه نواتیم توسط اسرائیل + فیلم

به نقل از معاریو، وی گفت: ما باید تمام اصولی را که درباره «مفهوم امنیت» در اسرائیل قبل از هفتم اکتبر داشتیم، بررسی کنیم.

بامداد یکشنبه، سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در عملیات «وعده صادق» و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227356 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • اگر اسرائیل حمله کند، تهران در سطحی وسیع‌تر حمله خواهد داد
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت