Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:55:42 GMT

هزینه تمام شده تولید مرغ ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۸۰۸

هزینه تمام شده تولید مرغ ۳۰ درصد افزایش یافت

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به باز شدن رستوران‌ها، تالارها و به طور کلی به رونق افتادن فضای کسب و کار قیمت مرغ نیز روند صعودی به خود گرفته و به نرخ منطقی و واقعی خود که از فشار سنگین زیان چند ماهه مرغداران جلوگیری کند، نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان تقاضا در بازار مصرف افزود: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۸,۹۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۴ هزارتومان است که نسبت به حدود یک ماه و نیم گذشته ۳ هزارتومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کانون صنفی مرغ داران گوشتی با اشاره به افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت تمام شده تولید مرغ نسبت به سال گذشته تصریح کرد: قیمت مرغ زنده هنوز حدود ۲ هزارتومان با نرخ منطقی آن تفاوت دارد.

اسدالله نژاد درباره اینکه کارگروه تنظیم بازار سال گذشته قیمت مرغ گرم را ۱۲,۹۰۰ تومان در هرکیلوگرم تعیین کرده بود، افزود: این قیمت مربوط به سال گذشته است و با تغییرات قیمتی امسال هیچ تناسبی ندارد بنابراین کارگروه تنظیم بازار اگر اعتقاد به اعلام قیمت مرغ دارد باید هر چه زودتر تشکیل جلسه داده و قیمت جدید مرغ را اعلام کند چرا که با افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت مؤلفه‌های تولید قیمت قبلی که همان مقطع هم صدای اعتراض فعالین بخش را درآورد، قابلیت اجرا ندارد

وی اضافه کرد: نسبت به سال گذشته قیمت سویا که نرخ مصوب آن ۲,۴۵۰ تومان و ذرت که نرخ مصوب آن ۱,۳۵۰ تومان بوده است ۱۰۰ درصد افزایش داشته و هم اکنون قیمت سویا در بازار آزاد ۵,۰۰۰ تومان و قیمت ذرت نیز ۲,۶۰۰ تومان است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: همچنین قیمت واکسن‌های طیور و ریزمغذی‌ها نسبت به سال قبل به ترتیب ۴ و ۳ برابر شده است.
هزینه‌های جاری مانند دستمزد، تولیدی، حمل و گاز و برق هم افزایش داشته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش قیمت مرغ طی روزهای آینده شاهد واقعی شدن قیمت‌ها و جلوگیری از زیان بیشتر مرغداران باشیم.

کد خبر 4933707

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت مرغ ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بورس قیمت دلار حسین مدرس خیابانی وزارت جهاد کشاورزی سهام عدالت تولید نفت بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی مرکز مدیریت راه های کشور صادرات غیرنفتی ایالات متحده آمریکا سال گذشته قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • نوسان قیمت سکه در کانال ۴۳ هزار تومان
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها