Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:39:28 GMT

۶۰ واحد صنفی غیر مجاز در شیراز تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۵۸۴۴

۶۰ واحد صنفی غیر مجاز در شیراز تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، دکتر احمد رضازاده با اعلام این خبر گفت: پیرو ابلاغ آئین نامه‌های گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ مربوط به فعالیت واحدهای صنفی در چارچوب قوانین اعلام شده و به دنبال آن تشدید بازدیدها از این مراکز از پانزدهم فروردین تا پایان اردیبهشت امسال، شصت واحد صنفی متخلف با دستور مقام قضائی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مراکز متخلف به دلیل رعایت نکردن موارد آئین نامه شامل فاصله گذاری اجتماعی، اقدامات کنترلی بهداشتی، بهداشت فردی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، با همکاری مرجع قضائی و اداره اماکن نیروی انتظامی تعطیل شد.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز واحدهای صنفی متخلف را شامل لبنیات فروشی، اغذیه فروشی، فروشگاه‌های جزئی و کلی عرضه مواد غذایی، کافی شاپ، قنادی، نانوایی و میوه فروشی عنوان کرد.

مهندس «مسعود قنبریان» افزود: تعطیلی یک مرکز در خصوص انجام تخلف‌های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارائه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضائی انجام می‌شود، بنابراین تمامی فروشندگان مواد غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل‌های بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

او ادامه داد: در این برنامه ضربتی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط در حال انجام است، تمامی صنوف و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرند که در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی، برخورد قانونی می‌شود.

مهندس قنبریان ضمن تشکر از همکاری و حمایت مقام قضائی در مسائل بهداشتی و سلامت مردم و نیز تلاش شبانه روزی کارشناسان و بازرسان بهداشتی، بیان کرد: مرکز بهداشت، ضمن احترام و در نظر گرفتن حقوق متصدیان و مدیران مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، تلاش می‌کند.

او تاکید کرد: شهروندان در هنگام مراجعه به واحدهای صنفی نسبت به رعایت فاصله مناسب در هنگام خرید، به همراه داشتن دستکش و ماسک و استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، می‌توانند در طول شبانه روز با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی شکایت اقدام لازم انجام شود.

کد خبر 4933817

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر روابط عمومی شب قدر راهپیمایی روز قدس مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل دکتر منصور مهمان نواز، اظهار کرد: همزمان با اولین روز هفته سلامت و با تلاش شبانه روزی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان در بازدید از سطح شهر برای حفظ سلامت شهروندان از واحدهای صنفی مواد غذایی مقدار تقریبی ۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف شد.
وی افزود: این اقلام غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط و به دستور مقام قضایی و با حضور نمایندگان ادارات ذیربط معدوم شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور