Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اشرف غنی در پیامی توئیتری نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی از تصمیم تازۀ حکومت افغانستان مبنی بر آزادی دو هزار زندانی گروه طالبان تشکر کرده است.  

به نوشته غنی، دیشب من و دکتر عبدالله تماس تلفنی از پمپئو دریافت کردیم وی از دولت افغانستان به خاطر آغاز روند شجاعانه آزادی دو هزار زندانی طالبان تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اشرف غنی در ادامه افزود: پمپئو اظهار کرد که آمریکا به دنبال آتش‌بس درازمدت و آغاز مذاکرات مستقیم صلح در افغانستان است.  

وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر از برقراری آتش‌بس سه روزه میان دولت و طالبان نیز استقبال کرده بود. ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در پاسخ به برقراری آتش‌بس از سوی گروه طالبان در روزهای عید روند آزادی دو هزار زندانی این گروه را آغاز کرد. طالبان این تصمیم حکومت را یک گام خوب توصیف کرده است.  

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پیامی توییتری نوشت که براساس توافق نامه صلح میان طالبان و آمریکا، نیاز است که پنج هزار زندانی این گروه برای اعتمادسازی میان دو طرف آزاد شود.  

گروه طالبان بامداد روز شنبه اعلام کرد که این گروه برای سه روز با حکومت افغانستان آتس‌بس می‌کند.  

حکومت افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس از سوی گروه طالبان گفت که دولت افغانستان نیز به رعایت اصول آتش‌بس متعهد است.  

برچسب‌ها عبدالله عبدالله اشرف غنی طالبان مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اشرف غنی طالبان مایک پمپئو عبدالله عبدالله اشرف غنی طالبان مایک پمپئو گروه طالبان هزار زندانی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود

ضمیر کابلوف، نماینده ويژه روسیه برای افغانستان، در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌ الوزرای طالبان گفت: مسکو خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان است.

کابلوف تأکید کرد: روابط مثبت روسیه با افغانستان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران این کشور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

عبدالکبیر در این دیدار گفت: تلاش‌های مشترک کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد در نشست «فارمت مسکو» به افغانستان عضویت رسمی داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی