Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ سروش بامداد- سال‌هاست که فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران از این که صدا و سیما حق پخش تلویزیونی مسابقات را نمی‌پردازند می‌نالند اما زور صدا و سیما زیاد است و خود را یک نهاد حاکمیتی می‌داند و به این اعترضات هیچ وقعی نمی‌نهد.

حتی وقتی یک بار علی کفاشیان رییس پیشین فدراسیون فوتبال دستور داد دوربین‌های صدا و سیما را به ورزشگاه راه ندهند داشت کار به جاهای باریک می‌کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باشگاه‌های ایران همچنین ورزشگاه اختصاصی ندارند تا بتوانند صدا و سیمایی ها را راه ندهند.
صدا و سیما متقابلا طلب کاری می‌کنند و می‌گویند اگر بابت آگهی‌های روی لباس یا دور زمین پول می‌دهند به خاطر پخش تلویزیونی است و پول خود را از آن طریق دریافت می‌کنند.

این گونه است که سال‌هاست که دست باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال از یکی از مهم‌ترین درآمدهای فوتبال در جهان کوتاه است.

با این حال شبکۀ جدیدالتأسیس «امید» که با هدف گروه سنی نوجوانان (12 تا18 سال) در برنامۀ «جهان ورزش» - شامگاه یکشنبه چهرم خرداد 1399- به موضوع حق پخش تلویزیونی پرداخت اما نه در ایران که در اروپا و در لیگ‌های معتبر و یادآور شد که بزرگ‌ترین زیان باشگاه‌ها در این دوران کرونایی و خصوصاً بریتانیا مربوط به حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال است که از آن محروم شده‌اند. اعدادی کلان که بیش از هر زیان دیگر جلب توجه می‌کند.

اهمیت این اشاره به خاطر آن است که حتی عادل فردوسی‌پور هم در طول 20 سال برنامۀ 90 جرأت نمی‌کرد به این موضوع نزدیک شود و خط قرمز 90 به حساب می‌آمد البته در کنار ورود دختران به ورزشگاه‌ها.

برنامۀ «جهان ورزش» شبکۀ امید البته هیچ اشاره‌ای به فوتبال ایران نکرد، چون فوتبال ایران از محل حق پخش، درآمدی نداشته که به خاطر شیوع ویروس کرونا محروم شده باشد.

اما همین که بحث زیان هنگفت لیگ‌های اروپایی در دوران کرونایی به خاطر پخش نشدن مسابقات فوتبال از تلویزیون روی آنتن مطرح شد خواه ناخواه بیننده به یاد فوتبال ایران هم می‌افتاد که چگونه تلویزیون با انحصارطلبی مهم‌ترین درآمد را از باشگاه ها مضایقه کرده و به خاطر بدهی‌ها و شکایت‌ها آبروی باشگاه‌ها در فیفا بارها به خطر افتاده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0033xW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شبکه ا حق پخش تلویزیونی پخش تلویزیونی فوتبال ایران صدا و سیما باشگاه ها حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سپاه از اسراییل دل مردم را شاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین با اشاره به عملیات وعده صادق تاکید کرد: این عملیات و انتقام سپاه دل همه مردم را شاد کرد و نشان داد سپاه و جمهوری اسلامی در وعده خود صادق است.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه ناشی از هوشمندی امام (ره) بود، اضافه کرد: سپاه و بسیج شجره طیبه ای است که تنها یک مرکز نظامی نیست بلکه در هر عرصه مورد نیاز انقلاب و مشکلات عدیده ای که برای مردم به وجود آمد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش مردم بوده‌اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه رسانه‌ها به دنبال کمرنگ جلوه دادن عملیات وعده صادق هستند، ادامه داد: عملیات وعده صادق پاسخ به یک تهاجم از سوی دشمنان بود.

وی بیان کرد: این عملیات برای نابودی اسرائیل نبود بلکه هدف آن حمله به مراکز نظامی اسرائیل و نشان دادن ضعف سپرهای دفاعی رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه اسفرورین با بیان اینکه امریکایی‌ها به ناتوانی و شکست اسرائیل اعتراف کردند، تصریح کرد: به اعتراف امریکایی‌ها ایران محافظت شده ترین پایگاه هوایی اسرائیل را مورد هدف قرار داده و تخریب کرد و نشان داد اسرائیل هیچ دفاعی در برابر موشک‌های ایران ندارد.

وی با بیان اینکه این عملیات تحقیر کامل رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: ایران می‌توانست این پهپاد ها را از لبنان و یا کشور دیگری بفرستد اما این کار را نکرد و مستقیم از خاک خود این کار را انجام دهد.

کد خبر 6082532

دیگر خبرها

  • انتقام سپاه از اسراییل دل مردم را شاد کرد
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۳۱ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • آبادانی ها پرسپولیس را به خاطر روزتولدشان در یاد دارند
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • هت‌تریک در برزخ | کهکشانی‌های فوتبال ایران و یک دهه حسرت
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • روش تعیین رده بندی تیم‌ها در جدول لیگ‌های مختلف ایران، خبری از گل زده در خانه حریف نیست + عکس
  • پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!