Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@15:14:08 GMT

پنتاگون: ۵ پایگاه را به عراق تحویل دادیم

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۳۰۳

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، بازرس کل پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که در پی افزایش تنش میان آمریکا و ایران با به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش و تیم "عملیات عزم راسخ" پنج پایگاه نظامی را به نیروهای عراق تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، پایگاه‌های مذکور شامل یک فرودگاه در موصل و یک مرکز استراتژیک نظامی در منطقه القائم واقع در مرزهای مشترک سوری و عراق می‌شود.

در گزارش بازرس کل پنتاگون اذعان شده است که علی‌رغم برنامه ریزی بلند مدت در گذشته برای انتقال و تحویل این پنج پایگاه به نیروهای عراق اما به دلیل افزایش تهدیدات گروه‌های مقاومت عراقی تسریع شد.

بازرس کل پنتاگون در ادامه آورده است که تهدیدات گروه‌های مقاومت عراق باعث تغییر تمرکز از مقابله با داعش به تمرکز بر حفاظت از پایگاه‌های نظامی شد و به همین منظور کارگروه‌های ائتلاف بین‌المللی تعامل مستقیم با شریکان عراقی‌ خود را متوقف کردند.

در این گزارش همچنین اذعان شده است که شیوع کرونا باعث توقف فعالیت هم‌پیمانان عراقی و سوری آمریکا شد، طوری که نیروهای عراقی آموزش و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) عملیاتشان علی داعش را متوقف کردند.

بازرس کل پنتاگون در ادامه گزارش خود نسبت به فرار بیش از ۱۰ هزار تن از عناصر دربند کردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه هشدار داد و نوشت که نیروهای قسد درحال حاضر حدود ۲۰۰۰ عنصر خارجی داعش و ۸۰۰۰ عنصر سوری و عراقی را در ۲۰ مرکز بازداشت کرده‌اند و خطر فرار دست جمعی این افراد وجود دارد.

پیشتر به دنبال تصویب قانون اخراج نظامیان خارجی و به ویژه آمریکایی از عراق در پی حمله نیروهای واشنگتن به کاروان حشد شعبی در اطراف فرودگاه بغداد، نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا به ترتیب از پایگاه‌های تقدم در غرب بغداد، "قائم" در نزدیکی مرز عراق و سوریه،‌ "قیاره" در جنوب موصل،‌ "کی وان" در کرکوک و "نینوا" در موصل خارج شده بودند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پس‌لرزه‌های عملیات غرورانگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز طی عملیات «وعده صادق» همچنان در محافل نظامی و خبری دشمنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی رسانه‌ای از ادامه رایزنی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا با سران صهیونیستی درباره لزوم کاهش تنش پس از عملیات نظامی ایران ضد اهدافی در اسرائیل خبر داد.

سخنگوی پنتاگون درباره قدرت عملیات نظامی ایران در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اذعان کرد که اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رایزنی‌های گسترده وزیر دفاع آمریکا با شماری از همتایان خود در سطح منطقه غرب آسیا و جهان گفت: آمریکا به دنبال کاهش تنش منطقه‌ای و جلوگیری از درگیری در مقیاس گسترده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است